|
|
|
|
#1 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hårkur?Biosilk er ikke silkeolje, men silikonolje, så det ville jeg faktisk styrt unna fordi silikoner legger et lag i håret som etterhvert vil kreve spesiell renseshampoo (som tørker ekstra ut) for å fjerne den.
|
|
|
#2 |
|
Einsam
|
Sv: Hårkur?
Hvorfor anbefaler frisøren det da, egentlig? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Det funker jo kosmetisk, så håret blir glatt og fint der og da. Men å kalle det silkeolje er løgn og bedrag. Dersom du ser på ingredienslista, finnes muligens silke (kanskje "hydrolyzed silk protein") nesten helt mot slutten av innholdslista, mens de aller første ingrediensene er silkoner (gjør håret glatt) og alkohol, som kan tørke ut. En hårkur kan derimot tilføre håret mer næring, selv om det også strengt tatt er et kosmetisk produkt, siden hår er dødt, og ikke kan ta til seg næring i noen grad.
|
|
|
#4 |
|
Einsam
|
Men finnes det andre produkter med egenskaper som "silkeoljen" da? Vesla tar hårkurer også, men det hjelper ikke så veldig på flokene. Og hun tar en stuss annenhver måned, så det er ikke slitt i tuppene ellers. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hårkur?Jeg prøver å bruke hårkur en gang per uke (sover med det om natta). Ser veldig stor forskjell på håret mitt når jeg er flink til å bruke det. Bruker litt forskjellig, mest Paul Mitchell eller Wella. Kjøper fra lookfantastic som regel, gratis frakt der nå. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|