|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ruinert av begravelse?Man bestiller og får ofte faktura på gravstein lenge før den kan monteres. Hvorfor? Jo begravelsesutgifter kan dekkes av boet før fordeling. Det betyr at en gjerne sørger for å ha med alle slike kostnader før boet gjøres opp, lignes og fordeles. Sånn sett betaler de fleste for sin egen begravelse. Sist redigert av Maz : 30-01-12 kl 16:48. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Textrovert
|
Sv: Ruinert av begravelse?
Men det går vel utelukkende på avdødes økonomi? Pappa hadde masse gjeld da han døde, så det var ingen penger å ta fra boet, så vi søkte om støtte. Men de baserte seg på avdødes formue per 1.1, og da hadde pappa hatt penger i banken. At det hadde endret seg drastisk til han døde i november, ble det ikke tatt hensyn til. Så jeg tror vi fikk minstesummen på 300 kroner eller noe. Alt det andre måtte vi dekke selv.
|
|
|
#4 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror det går på avdødes økonomi i og med at det trekkes fra før boet lignes og fordeles. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var der min familie fikk problemer. Uten å gå i detalj, så kan jeg si at mye kan skje i løpet av 10-11 måneder. Gravferdstøtten er meget streng, noen vil sikkert gi opp bare på grunn av at de ikke orker å klage pga følelsesmessig kaos. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|