|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Pusse opp gamle stoler - trenger forslag
Jeg ville ikke gjort det. Ikke fordi det er problematisk, men det tar lang tid og jeg syns det er gørrkjedelig med alt støvet - som må helt vekk før lakken skal på. Når treverket har så lekker farge fra før, syns jeg det virker som unødvendig ekstraarbeid å begynne å pusse. Lakken blir sannsynligvis fjong igjen med en runde olje samtidig som fargen beholdes noen lunde. Jeg syns stolene er sjarmerende slitt i armlenene, det ville jeg ikke tatt bort med å omlakkere alt til samme farge og slitasjegrad. (dette er bare min mening altså
|
|
|
#2 |
|
Bedreviter
|
Sv: Pusse opp gamle stoler - trenger forslag
Jeg har også hatt veldig gode resultat med å olje gamle, lakkerte tremøbler, så jeg er i grunnen enig i at det er et forsøk verdt å prøve det først. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pusse opp gamle stoler - trenger forslagJeg har en slik stol. Den var egentlig en av to som mine foreldre kjøpte rett etter at de giftet seg i 1958. Den andre ble dessverre kastet lenge før jeg hadde stemmerett i den saken. Den andre pusset jeg opp første gang for over 20 år siden. Da tok jeg av trekket, la på ny ytterpolstring og satte på nytt trekk. Det var slett ikke vanskelig og ble helt ok. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Pusse opp gamle stoler - trenger forslagJeg vil veldig gjerne se bilde av stolen din, Lhi-My. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Pusse opp gamle stoler - trenger forslagTakk for tipsene! Da tror jeg at jeg prøver å få tak i en møbeltapetserer for å få jobben gjort. Trekket kunne jeg sikkert klart å bytte selv, men tror at polstringen må skiftes ut. Stolene lukter litt vondt, og jeg har en mistanke om at det er polstringen som lukter. Dersom jeg ikke får bort lukta så er nok stolene ubrukelige. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|