|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
By the Sea
|
Sv: "Lav IQ fører til fordommer, rasisme og konservatisme"
Ja, vi vet jo alle at forskning er så mangt, og jeg vet ingenting om studien utover det som gjengis i artikkelen. Så det kan godt hende at relativt beskjedne funn blir blåst opp til å bli mer betydningsfulle enn de er.
|
|
|
#2 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det er et kunststykke. Jeg kjenner og vet om svært få som klarer det uten å invitere til påstander om å være enten nedlatende eller arrogante eller begge deler. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
etterpåklokest
|
Jeg ser at man fort kan bli beskyldt for å være nedlatende og arrogant, men det vil jo ofte også være ren hersketeknikk, og ikke en sannhet. Jeg leser da støtt og stadig kommentarer etc fra folk som tilbakeviser påstander fra f.eks FrP med fakta og ren motargumentasjon, uten å ta stilling til den gjennomsnittlige IQ-en til velgergruppa. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
By the Sea
|
Du har helt rett i at det er den mest hensiktsmessige og intelligente måten å diskutere på.
|
|
|
#5 |
|
etterpåklokest
|
Det er det jeg prøver diskutere jeg også, men jeg sporer litt av. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
By the Sea
|
Sv: "Lav IQ fører til fordommer, rasisme og konservatisme"Jeg synes på ingen måte funnene er revolusjonerende.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|