Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-12, 22:24   #81
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Mobillett.

Nå har jeg også sånn app. Og vurderer å installere den til poden også. De kortene flakser jo rundt.

Gammel 31-01-12, 22:26   #82
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Nå har jeg også sånn app. Og vurderer å installere den til poden også. De kortene flakser jo rundt.

Veldig hendig. Telefonen er jo alltid med. Nå har jeg riktignok en sum jeg må bruke opp på t-kortet mitt, men så tenker jeg at jeg hiver det i søpla.

Man kan kjøpe flere billetter i slengen med den appen. Om man reiser med mann og barn kan en voksen kjøpe til hele hurven.

Gammel 31-01-12, 22:34   #83
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Selvgode trøndere - med betalingsapp

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 22:37   #84
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg har reist mye gratis fordi det ikke er mulig å fylle på kortet. Jeg ønsker å betale for meg. Men noen ganger er det rett og slett ikke mulig å kjøpe billett på atuomaten. Jeg har innført min egen tregangersregel for kjøp av billett, jeg forsøker tre ganger og så gir jeg opp og reiser uten.

Jeg har fylt reisepenger på kortet mitt. Det har vist seg å være en lønnsom affære. I dag, på tur nummer 8 etter fylling av kortet, har jeg for første gang betalt billett. Fram til nå har ikke bussjåførene vært istand til å trekke penger fra kortet mitt. Helt i orden for meg, jeg har prøvd og de har gitt opp.

Gammel 31-01-12, 22:39   #85
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Juhu! Nå har jeg også betalingsapp!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 22:40   #86
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det ser kjekt ut. Nå synes jeg jo t-kortene er kjekke også, vi har en reisekonto til hele familien og den roper når det står mindre enn 500 kr der. Men jeg tenker at dette mobilopplegget kommer til å overta også for oss. Det som er aberet såvidt jeg kan se er at man ikke kan ha felles mobilkonto? Eller kan man det? For det typiske vil jo være poden som oppdager at han har tom konto idet han skal reise, og han må jo da ha hjelp fra meg for å fylle opp tenker jeg.

Gammel 31-01-12, 22:40   #87
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Du er i feil tråd

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
Gammel 31-01-12, 22:42   #88
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Men det jeg da skjønner er at jeg ikke trenger å være pliktoppfyllende og ta vare på det ruter-plastkortet mitt? Heller kjøpe nytt neste gang?

Gammel 31-01-12, 22:45   #89
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Men det jeg da skjønner er at jeg ikke trenger å være pliktoppfyllende og ta vare på det ruter-plastkortet mitt? Heller kjøpe nytt neste gang?

En annen ting jeg mistenker, er at kortene blir vanskeligere å lese av på de fordømte grønne bussene, etterhvert som de blir eldre, noe som jo bidrar til forsinkelse.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 22:59   #90
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Ja, det ser kjekt ut. Nå synes jeg jo t-kortene er kjekke også, vi har en reisekonto til hele familien og den roper når det står mindre enn 500 kr der. Men jeg tenker at dette mobilopplegget kommer til å overta også for oss. Det som er aberet såvidt jeg kan se er at man ikke kan ha felles mobilkonto? Eller kan man det? For det typiske vil jo være poden som oppdager at han har tom konto idet han skal reise, og han må jo da ha hjelp fra meg for å fylle opp tenker jeg.

Man kan ganske enkelt gå inn på innstillingene og velge å legge prisen til mobilregninga.

Gammel 31-01-12, 23:02   #91
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Man kan ganske enkelt gå inn på innstillingene og velge å legge prisen til mobilregninga.

Ja, jeg ser det, men da er det vel full pris for billett. Men ja, du har jo rett, er man tom så kan man gjøre det. Det greier en tiåring også.

Gammel 31-01-12, 23:34   #92
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere assa!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 19:53   #93
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg testet betalingsapp og kan informere om at det tok mindre enn fem min. å opprette bruker og fylle penger på kontoen fra Visa-kortet. Deretter tok det tre klikk å bestille og betale en voksenbillett, satt ned fra 30 til 22,50 fordi jeg hadde forhåndsbetalt.

På den negative siden var det kun mulig å fylle på hele 100-lapper, med forbehold om at jeg ikke overså et valg.

Hvorfor vil man ikke ha betalingsapp i Oslo igjen?

Gammel 04-02-12, 19:55   #94
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man vil ha betalingsapp, men man vil ikke ha sms-betaling i mellomtiden/tillegg. Det er nemlig så gammeldags.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 19:58   #95
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Man vil ha betalingsapp, men man vil ikke ha sms-betaling i mellomtiden/tillegg. Det er nemlig så gammeldags.

Men hvorfor har de ikke betalingsapp allerede da? Den som har blitt tatt i bruk her, er virkelig uhyre enkel.

Gammel 04-02-12, 20:12   #96
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Men hvorfor har de ikke betalingsapp allerede da? Den som har blitt tatt i bruk her, er virkelig uhyre enkel.

Sikkert fordi det er kundevennlig.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 20:34   #97
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil og ha app!
Kjøper jeg enkeltbillett som jeg validerer på trikken skjønner jo ikke verken bussen eller bussjåføren at jeg har gyldig billett, systemet er helt og fullstendig håpløst.
Onsdag rakk jeg ikke buss nr. 1 fordi det var kø i billettluka (tenk, det finnes ikke automat på bussterminalen i Oslo! )
Fikk omsider kjøpt billett og skal validere på buss nr. 2, men neida, den var ikke gyldig. Heldigvis var bussjåføren grei og lovte ordne opp dersom det ble kontroll, ellers måtte jeg ventet på buss nr. 3 pga idiotiske Ruter.

*Bill.mrk. snart gal av Ruter*

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 21:00   #98
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg fylte på reisekort her om dagen, og fikk ikke fylle på valgfritt beløp. Så nå sitter jeg igjen med 19,- på kortet.

Gammel 04-02-12, 21:28   #99
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Den appen her har et sikkerhetshull. Det er fullt mulig for en treåring å bestille 5 nattbilletter i en håndvending. *avverget krise i siste sekund*. Det hadde vært greit om man måtte skrive inn et passord ved bruk egentlig.

Gammel 04-02-12, 21:29   #100
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Standard

Det tok ca. 15 år å få inn flexus-systemet, som ikke virker, tenk så lang tid det kommer til å ta å innføre en betalingsapp som fungerer!

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:24.