Sv: Headset som ikke "lekker" lyd
Se f.eks. her: http://www.beatsbydreheadphonesf.com...dr-dre-turbine
Kalles "Beats by Dr Dre", samtidig som man har Monster-logoen på dem. Tror man har sett noen tilfeller der man vel har hatt samme produktene i noe forskjellig design spredt over de minst 6-7-seriene med hodetelefoner/øreplugger som Monster har.
Poenget mitt ellers i referansen til Turbine var at jeg synes det virket overpriset, og det gjelder for så vidt en del andre Beats-produkter også nå. Monster har jo ellers utvidet seriene med en del andre modeller, bl.a. Lady Gaga. Da begynner det vel lett at ting mer skal gjøres for å utnytte markedet litt får jeg inntrykk av.
Plugger kan for så vidt være gode, men jeg anser det som rettet mot en litt annen type bruk. Jeg bruker hodetelefoner hjemme og på jobb, men stort sett ellers bruker jeg plugger. Effektiv støydemping på toget, flyet o.l., lett å putte i lomma osv.
Sitter ellers med en haug av forskjellige - bare her hjemme er det vel sikkert 5-6 forsjellige hodetelefoner og vel så mange plugger. Har et sett hodetelefoner som kun er i bruk når jeg stryker klær ;-) (trådløse)
Men for hodetelefoner blir det også til at jeg har noen som bare blir liggende fordi de ikke er komfortable, og at jeg velger noen med dårligere lyd pga. komforten. En av mine absolutte favoritter her blir en eldre Plantronics. Dessverre er de ganske åpne, så alle andre hører godt hva man spiller... (og av den grunn er jeg av dem som hater Koss Porta Pro... skulle vært forbud å bruke på tog, buss o.l....).