|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Elefanten i rommetHey! :Peker opp:
|
|
|
#2 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Elefanten i rommet
For å helle litt bensin på bålet:
|
|
|
#3 |
|
Bedreviter
|
Det spiller ingen rolle; det er fortsatt 40-åringens ansvar å la det være. Maktforholdet mellom de to er så uendelig skjevt, at det rett og slett ikke er lov til å ligge med jenta, selv om hun legger opp til det selv aldri så mye. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Protonterapeut
|
For all del, jeg er helt enig med deg. Og vet egentlig ikke helt hva jeg hadde planlagt med det innlegget.
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Selvsagt er det det. Nettopp derfor er det ekstra superviktig at de voksne, presumptivt ansvarlige menneskene som på sett og vis har et lederansvar for dem, TAR det ansvaret og skjønner at de har en makt det er viktig at de ikke misbruker.
|
|
|
#7 |
|
flisespikker
|
Jeg skjønner hva du mener, og jeg mener at nettopp derfor er det enda viktigere at voksne folk faktisk er voksne og tar ansvar. Det er ikke noen ny eller overraskende dynamikk, det der, den finnes i politikken og i idretten og organisert religion og egentlig alle steder der yngre og eldre møtes i felles interesser, felles engasjement og gjensidig beundring. Det er åpenbart en utbredt ukultur, det der med alkohol og mer eller mindre heavy flørting på årsmøter med både ungdoms- og voksne representanter, og det jeg virkelig ønsker meg, er at noen tar det på alvor og tør å ta det opp bredt og virkelig prøve å gjøre noe med kulturen i miljøet. Det er hårreisende at voksne folk som har, eller går inn for å få, viktige tillitsverv i samfunnet, er så uansvarlige at de ikke greier å passe på ungdommene de har ansvaret for. Og det gjelder jo ikke bare overgriperen; alle de voksne rundt hadde også ansvaret for å passe på at tenåringene ikke drakk seg fulle og enten gjorde veldig dumme valg eller havnet i farlige situasjoner.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|