Sv: Skostørrelser
Jeg tar konsekvent ut sålen og lar ham tråkke på den for å se. Utfra det butikkene har fotalt meg skal skoen ved kjøp da være ca en cm for stor. 0,5 til å bevege seg i, og 0,5 til å vokse i.
Det er stor forskjell på størrelsen på enkelte merker synes jeg, selv om de er samme størrelse, så her kjøpes intet uprøvd. (Også fordi han har høy vrist, så vi må jo sjekke at foten faktisk går nedi.) Og i vintersko skal man jo også ha tykke sokker/ragger som det må være plass til. Trange sko betyr kalde føtter.
Knertener 3,5 nå, men i fjor vinter hadde han vel 22 og 24 i vintersko tror jeg. (Knerten har to par sko pr vinter. Han vokser nemlig et nummer eller to rundt juletider. De i 24 var litt store da de ble kjøpt, men han står nesten bom still i skostørrelse fra nyttår til jul igjen, så han brukte dem altså på høsten i år også, før han fikk nye på romjulssalget. Når vi bare kom inn i en syklus hvor vi fikk kjøpt et par pr år, på salg, er jo dette rimlig, men de årene han måtte få to nye par sko hver vinter ble det ikke like rimlig...)