|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
By the Sea
|
Sv: Kan man virkelig kalle dette humor?
Det jeg snakker om, er at det det verken er merkelig eller galt på noe vis om bruk av ytringsfriheten får konsekvenser i form av at man ikke kan få innpass til akkurat det man ønsker. Det er klart at man kangjøre mye merkelig i privatlivet som ikke påvirker arbeidsituasjonen - men i akkurat dette tilfellet er det ytring av holdninger i fritiden som er på agendaen, og de forsvinner ikke på mirakuløst vi mellom 08.00 og 16.00. Og det er ingen betenkelig begrensning av ytringsfrihet at enkelte holdninger ikke er forenelig med enkelte stillinger/verv.
|
|
|
#2 |
|
Bedreviter
|
Jeg mener at det er et langt sprang fra å ikke bli ansatt i en jobb, som følge av å ha gitt uttrykk for dumme, usmakelige eller uakseptable holdninger, og på å bli sparket fra en stilling man allerede innehar på bakgrunn av det samme. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
By the Sea
|
Ja, og det er ikke det egentlig et kjempeparadoks?
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 11-02-12 kl 11:47. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, men han burde sparkes, fordi han handlet i strid med stillingsinstruksen. Det var imidlertid ikke dette som ble diskutert i HI. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
By the Sea
|
Nå har vel diskusjonen utvidet seg til å handle om både det ene og det andre - alt sammen interessant tematikk, synes jeg.
|
|
|
#6 |
|
Mother of Dragons
|
Det synes jeg blir noe helt annet, jeg vil heller at det skal være lettere å si opp folk på grunn av uegnethet som de har vist i jobben, slik som det er nå.
|
|
|
#7 |
|
By the Sea
|
Ja, det blir, om ikke "noe helt annet", så ihvertfall noe annet. Men relevant å si noe om likevel, når så mange vil parkere diskusjonen med at "det er noe helt annet om personlige egenskaper kommer opp i ettertid". Episoden vi diskuterer her, er jo høyst relevant mtp akkurat den tematikken.
|
|
|
#8 |
|
Leser
|
Men det er forskjell på å ikke få innpass og det å bli kastet ut fra en plass hvor man allerede er.
|
|
|
#9 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvorfor det egentlig?
|