|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Er frisk!
|
Sv: Dette må STATEN ordne opp i!Hvis man leser denne tråden og samtidig tenker på enkelte andre tråder hvor folk kjemper for rettigheter f.eks. i forhold til funksjonshemmede barn eller barn med andre spesielle behov, har jeg ikke inntrykk av at Staten ordner opp i alt i hvert fall. Noen må bruke uhorvelig med krefter for å få selv den mest elementære hjelp.
|
|
|
|
#2 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dette må STATEN ordne opp i!
Jepp. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Men først, kaffe!
Enig, og for ikke å glemme de som ber om hjelp i rett tid og trenger det/ har krav på det, men fortsatt ikke får. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Dette må STATEN ordne opp i!Det som jeg ser som en trend er at folk føler at de nærmest har blitt snytt for noe om de utfører en tjeneste som ellers staten eller kommunen hadde måttet gjort. Og at det er om å gjøre å få tjenester så mye man kan, selv om man kan klare seg uten. Type pårørende som ikke gidder å hente pasient på sykehuset, fordi hun har "rett på drosje" eller voksne barn som ikke gidder å sette opp et rekkverk for moren sin og kommer på sykehuset jevnlig for å klage på at kommunen ikke har ordnet det ennå.
|
|
|
#5 |
|
WF: BNBE
Dette er jeg enig i altså, men gjennom jobben min møter jeg mange som er i vanskelige situasjoner. I en del situasjoner er det de som har det "minst verst" som skriker høyest, og da har de også ofte veldig liten forståelse for saksbehandlingstider eller at det finnes andre i samme situasjon som har ventet lenger og derfor må få svar først.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|