|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Tvinges ut av legeyrket?På den andre siden, så har man jo Jehovas vitner som nekter blodoverføringer, kan leger reservere seg mot å behandle dem dersom de ser at de ikke kommer til å overleve uten blodoverføringer? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Tvinges ut av legeyrket?
Ja. De har mulighet til å reservere seg mot å behandle noen som ikke ønsker livgivende behandling.
|
|
|
|
#3 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Tvinges ut av legeyrket?
Det er jo egentlig ganske horribelt at det er så store forskjeller i hva det forventes at en lege og en sykepleier skal måtte delta på på. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tvinges ut av legeyrket?Jeg kjenner jeg absolutt ikke ville føle meg komfortabel med å ha en fastlege som reserverte seg mot å henvise kvinner til abort eller lesbiske til kunstig befruktning. Og prevensjonsveiledning, går det virkelig an å reservere seg mot det også? Det ville rett og slett være umulig for meg som pasient å stole på at vedkommende lege kunne ta gode, medisinskfaglige avgjørelser basert på kunnskap og erfaring når h*n samtidig valgte å la sin personlige overbevisning hindre ham i å utføre visse deler av fastlegejobben sin. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|