|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitekturJeg synes man skal gi folk flest en sterkere stemme når det kommer til arkitektur. På veldig mange områder hører man sluttbrukerne før noe utformes, men det har jeg liten følelse av at man gjør innen arkitekturen. Det skal være spennende, nytt og moderne og fenge andre i bransjen. Uten alltid å ha den helt store tanken for dem som skal leve i og bruke bygget. Er det nok lys, god planløsning, fine kontorplasser, god ventilasjon osv. Når det gjelder høyblokka har jeg ingen spesielle følelser. Jeg synes det er en bygning som er helt ok å se på og som jeg aldri har ønsker vekk. Jeg synes den er finere å se på enn både R4 og R5. |
|
|
|
#2 |
|
Bedreviter
|
Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur
Jeg synes man skal lytte til "folk flest" når det gjelder et byggs funksjonalitet (eller HMS-folk flest, kanskje heller). Jeg synes derimot ikke "folk flest" trenger å ha noen tung stemme i utformingen av Operaen, Nasjonalgalleriet eller regjeringskvartalet.) |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur
Hva mener du? Hadde det ikke vært fantastix med et Munch-museum i shabby-chic-stil!?
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|