|
|||||||
| Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hunden vår bjeffer på avisbudet på natta
Jeg synes alt som skal trenes bort er et herk. På vår hund er innlæring betydelig enklere enn avlæring. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
can-jur
|
Sv: Hunden vår bjeffer på avisbudet på natta
Jeg vet ikke om så mange suksess historier med avlæring, vis ikke man bruker en viss form for korrigering. Særlig fordi det som skal avlæres ofte skjer plutselig ogt uten forvarsel og situasjonene er vanskellig å gjenskape i en treningssituasjon.
|
|
|
|
#3 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hunden vår bjeffer på avisbudet på nattaSlikt er vanligvis veldig enkelt å trene bort, men det innebærer at du må være våken tre, fire, fem netter akkurat i det avisbudet kommer. Du setter deg ved siden av bikkja, klapper og koser og deler ut godbiter mens avismannen holder på. Hvis bikkja knurrer, boffer eller bjeffer korrigerer du med skarp lyd eller evt. at du tar på snuten- dette vil gjøre hunden så forbauset at den er stille, noe som igjen fører til mere ros.
|
|
|
#4 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hunden vår bjeffer på avisbudet på nattaOg sprutehalsbånd, forresten? Nei nei nei og atter nei. Da skal du har prøvd hardt og lenge uten først. Sprute/strømhalsbånd ser veldig quick fix ut, men jeg anser dem som direkte farlig. Ikke for hundens øyne, men fordi den kan forandre hundens atferd i retninger du ikke ønsker.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|