Sv: Hvor lang er en vanlig bok
Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.
Tenkte litt mer på reel fakta her, er som sagt en grunn til jeg spør. Jeg er ingen forfatter, kommer aldri til å bli det, men jeg drømmer om å skrive en fordet. Har faktisk startet. 
Hvis du ønsker å skrive en bok tror jeg det beste er å bare skrive. Du må gi ut en bok via et forlag og de har folk som leser gjennom manus og bearbeider dem. Er du kjent nok og/eller historien din bra nok er jeg overbevist om at de skriver den for deg også. Tenk bare på alle som har gitt ut selvbiografier - tror du alle sammen har en åndfull penn? De sitter mest sannsynlig og forteller historien til han/hun som faktisk skriver boken.
Jeg har blant annet lest en selvbiografi fra ei dame som har MS. "Takk, det går bra, men MS spøkelse herjer i meg." som er et godt eksempel på en bokutgivelse som går mer på innhold enn på litterære kvaliteter. Jeg syntes at boka var interessant, men det er ikke "stor litteratur". Det er historien som er sterk, ikke skrivestilen.