|
|||||||
| Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Facebook og dialektJeg synes det er gøy å lese uformelle tekster på f.eks facebook og sms på dialekt. Da legger jeg vekk all grammatisk vurdering og bare "hører" det som står.
|
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Facebook og dialekt
Ja, jeg synes det er noe helt annet på slike arenaer. Jeg skriver jo dialekt til venner og familie med samme dialekt som meg, ellers aldri. Da "prater" vi, og det føles litt unaturlig å skrive på bokmål på chat og slikt med Stavangertalende venner/familie. Det hadde nok vært annerledes om jeg var fra Østlandet og hadde en dialekt som lå nærmere bokmål, kan jeg tenke meg.
|
|
|
#3 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Facebook og dialekt
Samme som Dixie. Det vil si, det hender iblant at jeg har statuser på dialekt også. Nå er jeg litt språkforvirret, da: Etter 7 år på østlandet i ungdommen fikk jeg inn den lokale østlandsdialekten i tillegg til min egen finnmarksdialekt, så når jeg skriver med dem jeg kjente derfra blir det bokmål. Og på samme måte når jeg snakker med dem fysisk.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|