Sv: Hunder som går løs med eier
Bra skrevet, M^2.
Jeg vil bare poengtere at jeg kjenner hunder som jeg er glad i og som har vettige eiere. Søsteren min for eksempel, har en nydelig og flott dressert hund som aldri hopper på fremmede eller virker skremmende.
Det er alle disse andre uvettige hundeeierne som har bidratt til min etterhvert store hundeskrekk, fordi jeg har blitt veldig overrumplet og skremt ved flere tilfeller selv om situasjonen har vært ufarlig og konsekvensfri. Derfor blir jeg også provosert når Kie skriver at om man ikke ønsker høflige henvendelser fra hundeeiere så bør man kanskje oppholde seg på mer folketomme plasser. Vel, jeg ønsker meg ingen henvendelser fra hundeeiere ang. hunden - jeg ønsker å gå turen min i fred og fordragelighet og uten å være redd. Jeg har forøvrig prøvd å gå tur og jogge på mer øde steder og på tidspunkter der det ikke er så mange ute, men jaggu - vil du tro - hunder er det overalt. Jeg syns rett og slett det er dritkjipt å ikke tørre å gå ut på grunn av dette, og jeg skulle ønske jeg slapp bekymringen om løse hunder.
|