Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Invisible Children

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-12, 18:59   #21
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invisible Children

Det jeg ser som et problem er at om man har filosofien om at det kun er de etablerte (som Leger uten Grenser, Redd Barna osv) som man bør gi penger til, da brenner man broer for de menneskene som er engasjerte og som virkelig vil hjelpe. Som legger ned masse tid og engasjemang for å få det til.

Jeg liker folk som engasjerer seg og som brenner for noe. Jeg skulle ønske at jeg hadde tid og engasjemang til å gjøre det selv.

Røde Kors, f.eks. bruker også mye penger til administrasjon. Norsk Folkehjelp bruker mindre (etter hva jeg har fått med meg f.eks. herfra).

Jeg støtter Norsk Folkehjelp jevnlig, jeg vet ikke om det er riktig organisasjon å gi til, det har jeg ikke satt meg godt nok i, men det føles godt. Å få opp oppmerksomheten kring Kony tror jeg oppriktig talt ikke skader.

Følgende var vel ikke det mest smarte de har gjort og de angrer nok, men jeg kan love at det er bilder som er tatt på meg som jeg neppe hadde ønsket lå ute på nett. Kommer herfra.

Sitat:

RE: THE PHOTO OF THE FOUNDERS WITH THE GUNS (SEE BANNER IMAGE)
A story told by Jason Russell: The photo of Bobby, Laren and I with the guns was taken in an LRA camp in DRC during the 2008 Juba Peace Talks. We were there to see Joseph Kony come to the table to sign the Final Peace Agreement. The Sudan People’s Liberation Army (SPLA) was surrounding our camp for protection since Sudan was mediating the peace talks. We wanted to talk to them and film them and get their perspective. And because Bobby, Laren and I are friends and had been doing this for 5 years, we thought it would be funny to bring back to our friends and family a joke photo. You know, “Haha - they have bazookas in their hands but they’re actually fighting for peace.” The ironic thing about this photo is that I HATE guns. I always have. Back in 2008 I wanted this war to end, like we all did, peacefully, through peace talks. But Kony was not interested in that; he kept killing. And we still don’t want war. We don’t want him killed and we don’t want bombs dropped. We want him alive and captured and brought to justice.

De er kanskje ikke så profesjonelle som mange andre, men de gjør noe! Det er så mange av oss som sitter i sofaen og snakker om å gjøre, meg selv inkludert.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:10.