|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å hjelpe til hjemme når man har besøk
Det er 11åringen som tar oppvaskmaskina. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Like blid
Sv: Å hjelpe til hjemme når man har besøkMå bare tilføye: det er ikke slik at ungene må gjøre noe hver gang de har gjester altså. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Pauset
|
Jeg syntes det er greit å gjøre det på den måten, men jeg ville avbrutt lek fordi pliktene kaller. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å hjelpe til hjemme når man har besøkJeg er litt delt. Det burde jo være greit egentlig, men jeg kommer nok ikke til å praktisere det selv. Jeg husker at hos den ene venninna mi ble vi innimellom bedt om å forberede middag eller gjøre noe praktisk. Ikke store oppgaver, men jeg husker hvor kjipt jeg syntes det var når vi var midt i lek, eller jeg akkurat hadde kommet på besøk. Har ikke lyst at mine barns gjester skal synes det er kjipt her.
|
|
|
#5 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Men litt større unger gjennomskuer også kjapt om man slipper å gjøre plikter dersom man har med seg venner hjem. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Pauset
|
Da får man gjøre det klart for dem i forkant at plikter ikke er noe de slipper på grunn av besøk, og ikke spørre mens gjestene er der, tenker jeg. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Det er et godt poeng, ja. Jeg skiller selvfølgelig også mellom barn som nesten bor her ( naboer og daglig besøk), og barn som gjerne ikke er her så ofte. Men jeg ser at barn som spiser med oss, som regel automatisk rydder av bordet etter seg når de sier takk for maten. Veloppdragne venner |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Pauset
|
Å rydde av bordet og takke for seg er vel ikke å gjøre en plikt? Det er vel ganske normalt? Tror vi må definere dette litt. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Like blid
Å takke for maten gjør alle, men det er ikke alle som tar av bordet etter seg. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|