Sv: Vårt husprosjekt
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
Jeg er enig med Tussa. Når vi flytter får ungene rom på 12-14 kvm, mens voksensoverommet blir på 8. Det blir akkurat plass til senga vår, og mer trenger vi egentlig ikke. Vi er lite på rommet vårt, og ungene er mye på sine.
Og det vi savner aller mest er en ekstra stue. Hvor ofte har dere gjester? Hadde det vært greit å gjøre om gjesterommet til en stue hvor det er mulig å ha gjester på overnatting?
Barna har rundt 11 kvm stort rom nå. Eller, det har vi alle. Og da er det ikke plass til så mye mer en den store senga vår og et garderobeskap… Hannah har seng, garderobeskap, benk, hylle og pult nå. Vi kan se litt på om det går an å utvide litt, men jeg tenker at med 9 kvm så får de plass til ei seng og et garderobeskap, og så kan vi velge bort pult. Den blir ikke så mye brukt uansett. Da kan vi ha plass til en tv på veggen om det blir viktig etter hvert som de blir større, og de kan jo sitte i senga å se tv?
Vi har ikke veldig ofte gjester, de som overnatter oftest er vel svigers. De er såpass dårlig helsemessig at det kreves litt god seng og ok standard. Vi har ikke bestemt str på gjesterom helt enda, men det blir vel noe av det vi har i dag tenker jeg. Rundt 9-10 kvm.
Det blir jo som å flytte inn i leilighet dette for oss, som går fra stort to etasjes hus. Så det må liksom bli litt annerledes.
Men jeg tenker at så lenge vi har ei tv-stue som kan stenges av oppe, så duger det så lenge barna er små. Når de blir større kan jo gjesterommet nede også bli «frigjort» til en slags tvstue for barna.