Sv: Pris på platting
Opprinnelig lagt inn av star, her.
Jeg skulle nok klart å gjøre litt selv ja. Men jeg har ikke noe som helst utstyr da. Og bare det å få frakta planken hjem er jo et prosjekt for seg selv.
Du får alt sammen kjørt hjem for en billig penge. Tror vi betalte tre hundre kroner eller noe sånt - vi handlet hos Bygg-Max eller Maxbo, eller noe deromkring. Da kom det en diger bil med kran og la plankene nøyaktig der jeg ville ha dem. Trenger ikke mye utstyr. En god drill er god å ha. En sag - det går an med håndsag (det brukte jeg fordi borettslaget hadde lånt ut den andre og jeg var trassig og ville ikke vente ), men elektrisk sag er å foretrekke. Veldig arbeidsbesparende. Ofte så har vaktmesteren i borettslaget verktøy som man kan få låne. Først legger du underlaget. Hvis du ikke må grave mye så fikser du det fint med en spade og en hakke (låne hos vaktmester). Skyfle ut sand. Legg ut duk (viktig - duk er det viktigste av alt - hvis ikke vokser det ting opp mellom sprekkene i plattingen - det vil du ikke). Skru fast ramma. Når det er gjort er det bare plankekjøring igjen - bokstavelig talt.
|