Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplass

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-12, 10:11   #1
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplass

Har ingen erfaring fra Tyrkia, men kunne tenkt meg å reise til Georgiopoulis på Kreta. Mulig dette lille, enkle leilighetshotellet blir litt lite for dere, men ser veldig koselig ut synes jeg:
http://www.startour.no/feriereiser/h...on=sommer-2012

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 10:40   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Koko, her.

Har ingen erfaring fra Tyrkia, men kunne tenkt meg å reise til Georgiopoulis på Kreta. Mulig dette lille, enkle leilighetshotellet blir litt lite for dere, men ser veldig koselig ut synes jeg:
http://www.startour.no/feriereiser/h...on=sommer-2012

Takk, men der var det ingenting ledig i det tidsrommet vi reiser (tidligst 13 juli ettermiddag, lørdag 14 juli eller søndag 15 juli). Ellers hørtes det veldig idyllisk ut.

For meg står det mellom disse nå, av charteralternativene:

http://www.ving.no/charteraccomodati...okingFlow=True

Og muligens denne:

Og så fant jeg en leilighet i Spania og en i Albania som så fin ut, men jeg er ånnas på å organisere (tenke nærmeste flyplass, ditt og datt) så jeg liker best pakketurer sånn sett. Da slipper jeg å tenke.

Får se hva mannebeinet sier, vi MÅ bestille i dag altså, jeg tør ikke vente lenger. Italia er ikke avskrevet, men jeg får angst når ting ikke er helt planlagt, jeg liker ikke "rot". Mannen kan ta ting på sparket, jeg må vite hva som skjer fra dag 1.

Så forresten at det var et splitter nytt badeland nær Golden Sands. Bulgaria er jo et fint ferieland, eller? Så var det den dumme all inclusiven da, det hotellet var jo MED all inc, går vel ikke akkurat an å ta det bort mot reduksjon i prisen heller.

Gammel 26-03-12, 10:59   #3
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvor i Spania ligger leiligheten du har sett på? Det går jo mange fly til Alicante og Malaga, men dere reiser vel en av de helgene med absolutt størst trafikk så jeg hadde ikke tatt sjansen på å bestille leilighet før jeg hadde sjekket flybilletter. Leiebil i Spania er veldig kurant! Flybilletter til Barcelona pleier å være ganske dyre. Det er forresten ca 6-7 timers kjøretur fra Barcelona til Alicante. Det gir en pekepinn på avstandene.

Albania hørtes hakket for eksotisk ut for meg

Gammel 26-03-12, 11:16   #4
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde blitt veldig forvirret av å gjøre det sånn. Titting rundt om forvirrer bare enda mer og gjør fristelsene enda strørre.. det er alltid et finere sted..

Jeg gjør det sånn,
ville ha tittet på flypriser først, funnet en dato og bestemt hvilken pris dere er villig til å gi for billettene. De har økt veldig i pris nå mot sommrern så sjekk hvor Ryan Air lander, det blir vel det billigste.
Så ville jeg sjekket bosteder utifra rimelig avstand til flyplassen, max en times kjøring velger jeg. Og sjekket flere bosteder og og spurt om å holde av et døgn eller to før dere bestemmer dere.

Lykke til.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:00.