|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Weeeee
|
Sv: Billige familieferier?Hoho, Rine, det er i alle fall langt over hva vi får utbetalt.
|
|
|
#2 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Billige familieferier?
Veldig pluss-minus, I know, men de aller fleste får utbetalt en god del mer enn 18.000 før sommerferien, iallfall. Selv om det ofte kan være andre ting enn ferie å bruke pengene på. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Slippe å sette sammen ferie selv, slippe å lage mat, slippe å vaske og rydde, masse opplegg for ungene etc etc. :lat:
|
|
|
#4 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Vi går ut og spiser og vasker og rydding blir det minimalt av når man tilbringer dagene på stranda/ved bassenget. Våre unger trenger da også minimalt med opplegg så lenge det er bademuligheter, Donald og en is i ny og ne. Slenger vi på en tur i en park en av dagene er vi iallfall i boks. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nymotens gammeldags
Høres bra ut.
|
|
|
#6 |
|
Kjernesnill
|
Veldig mange synes at 40k er mye å bruke på ferie. Mange har heller ikke den summentil rådighet til ferie. Jeg syns det er enklere om du hadde sagt det rett ut: I år har vi spandert på oss en dyr og flott ferie, og vi gleder oss!
|
|
|
#7 |
|
Nymotens gammeldags
Men det har jeg da sagt? Grunnen til at jeg sier "dyr" er at den som sagt ikke er dyr i forhold til hva det faktisk koster å reise på sydentur midt i fellesferien med all inclusive og hele pakken. Dette er en helt normal pris for det. Men klart det er dyrt, sånn sett, og at ikke alle har råd til det. Det har heller ikke vi hatt før i år.
|
|
|
#8 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Det er ikke sikkert de fleste får så mye mer utbetalt i juni enn 20-30 000 mer enn de vanligvis får i de andre månedene altså. Og husk at alle faste utgifter (så godt som ihvertfall) fortsetter å løpe, så det er ikke slik at alle feriepengene kan gå til ferie.
|
|
|
#9 |
|
Erfaren
![]() ![]() |
Det har jeg planer om, å opprette en FERIE konto som det kan trekkes et beløp av hvert mnd. Utfordringen blir å ikke må ta, "låne" av kontoen underveis. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Det er akkurat det jeg har klart.
|
|
|
|
#11 |
|
Står på egne ben
Sv: Billige familieferier?Når en er fem stykker så blir fort ferie en del dyrere enn når en er fire stykker. Den tredje ungen blir veldig dyr i feriesammenheng synes i alle fall jeg. Vi kjøper rimelige flybilletter og bestiller hus/leilighet utenom. I fjor betalte vi 30 000,- (inkl. fly, 2 store leiligheter og leiebil) for 2 uker i Spania for 4 voksne og 4 barn. Det synes jeg er rimelig så lenge det var i skoleferien, selv om vi måtte ha mat i tillegg. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|