|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Billige familieferier?Jeg er veldig enig i dette, men for oss som har fire barn blir det faktisk vesentlig billigere med AI enn når man spiser ute på egen hånd. Mye kjipere synes jeg, men altså mye billigere.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Billige familieferier?Vi synes charter er helt fint.
|
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Sv: Billige familieferier?
Mensyns du din rett til billig ferie er større en lokalsamfunnet du gjester sin økonomi?
|
|
|
#4 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Billige familieferier?
Jeg nevnte at all inclusive ville være et bra alternativ for oss skulle vi reise til et typisk sydenland/sted . Jeg ser ikke på det som min rett, og vi reiser ikke på ferie hvert år heller, men skal jeg på charterferie må vi velge noe sånt for å ha mer kontroll over feriebudsjettet. Grunnen til det er hvordan opplegget er lagt opp, egentlig. Man må kjøpe det man trenger, og skal man finne lokale butikker i nærheten av Puerto Rico må man et stykke. Det er derimot et dusinvis Supermakados på og rundt hotellene, i gåavstand, så man er ikke avhengig av transport for å komme seg noen steder. Jeg er ikke noen ekspert på hvordan det ligger an med Gran Canaria f.eks., som er det stedet vi har besøkt ved to anledninger, men mitt inntrykk er at øya er delt opp i to. Man har de fastboende som virker å drite i turistnæringen, som slettes ikke er avhengige av oss for å drive bedrift eller få hjulene til å gå rundt, og så har man den delen som lever utelukkende av turisme. Mannen var på biltur sammen med en lokal mann som er aktiv i samme "bilklubb" som han, og det var han som snakket om disse to samfunnene. Det er nok mer komplekst enn som så, og det virker ikke å være særlig heldig at det er sånn, jeg synes begge "samfunnene" frarøves noe viktig, jeg er bare usikker på hvordan det ble sånn, og så gremmes jeg litt av hvor voldsomt isolert det faktisk er. Følelsen av å være et annet sted var ikke tilstede for meg, hvert fall, goden var på en måte varmen, og ikke noe annet. Alt som selges av mat, klær og suvenirer er forbeholdt turister, ingen lokale spiser sånn mat, handler sånne klær eller kjøper sånne suvenirer, så man har liksom dette lukka nettet som drives av en og annen lokal (men som bor et annet sted), samt innflyttere som ser potensiale og vil tjene noen kroner. Men alt er jo likt, maten, det som selges i butikkene, suvenirene ... (Sikkert sånn som suvenirbutikkene i Norge, fulle av troll og lusekofter, sånt vi tror turistene vil ha.)
2003 2007 2009 2011 Sist redigert av Skremmern : 02-04-12 kl 14:08. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Blekksprut
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Billige familieferier?All inclusive er ingen ny ferieform. Franskmenn, italienere, tyskere osv har feriert på denne måten i flere tiår, det er først de siste årene denne typen ferie har blitt tilgjengelig også for oss nordmenn\skandinavere.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|