|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
I mål
|
Sv: Billige familieferier?
Jeg tror det er det vi mener i denne diskusjonen ja. Strengt tatt ville vel resortfamiliehotellpakke være en bedre beskrivelse, for charter i seg selv kan jo være alt mulig (jeg reiste en gang charter til Jersey, det var fly og hotell og ellers ingenting som minnet om charter). |
|
|
|
|
|
#2 |
|
© All rights reserved
|
Hva mener du med "men benytter seg av alle tilbud"? Hvilke tilbud? Om man benytter leilighetens svømmebasseng og deltar på quiz, går man da over i charterkategorien? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
I mål
|
Jeg brukte bare din beskrivelse som et eksempel på at det er veldig mange flytende overganger her. Jeg gjør meg ikke opp noen mening om når man går over i charterkategorien, jeg påpeker bare at man i praksis kan ha helt like ferier ved å bestille på den ene og den andre måten slik at det ikke bare er bestillingen som har noe å si, men rett og slett hvordan man legger opp ferien sin og hva man velger å gjøre. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Nei, det har du rett i. Og man kan fint komme i kontakt med lokalbefolkningen når man reiser med charter også. Hvis du søker opp alt jeg har skrevet om charter på FP så vil du se at jeg er ikke entydig negativ. Om vi skal tilbake til Parga så er det godt mulig at vi velger charter denne gangen også, om det kommer ut billigere enn å orge selv. Sist vi var der bodde vi på et lite familiedrevet hotell (med avtale med bl.a. Apollo), leide bil, kjørte langt opp i fjellene, sov over på et kårni høyfjellshotell sammen med det greske skilandslaget og en hotellvert som så ut som Jonathan Pryce i Brazil, besøkte klosterne i Meteora, spiste på rare, små roadside cafeer, kjørte oss vill, besøkte et bittelite, privatdrevet museum som tok være på romerske ruiner (Den greske staten ville kun finansiere greske ruiner), ble kompis med ene serivtøren på den greske restauranten vi endte opp med å spise på omtrent hver dag og opplevde mange sider ved fastlandshellas jeg ikke ville ha vært for uten.
|
|
|
#5 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Billige familieferier?Poenget mitt, apan og niobe, var at det er lite som er fy-fy når vi er på ferie. Vil ungene leke m venner de treffer, får de lov til nettopp det. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
I mål
|
Det er ikke noe som er fy-fy hos oss heller. Men mitt mål er til en viss grad at man har det såpass fint samme mye av tiden at ungene synes det er hyggelig å være sammen som familie fordi jeg synes det er viktig. Jeg ser jo at der hvor foreldrene sitter begravd i en bok hele tiden, søker ungene mer ut, så man kan jo diskutere hva som er årsak og virkning her. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
I mål
|
Sv: Billige familieferier?Noe av det jeg liker minst med det jeg ser på resortene er forøvrig at en del av foreldrene bruker AI-konseptet til å "avspise" barna. "Jeg er opptatt med denne boka, kan du ikke gå og ta deg en is?" Litt sånn at man særlig bruker gratis brus og is som "aktiviteter" for ungene slik at man selv får være i fred. Det synes jeg er skikkelig ugreit. Jeg mener selvsagt ikke at dette er slik alle bruker AI-opplegget, men jeg ser at noen bruker det slik. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
Jeg tror også at måten disse feriepakkene blir promotert øker aksepten blant foreldrene til å gjøre sånn du sier.
|
|
|
#10 |
|
I mål
|
Det er jeg ikke uenig i (selv om jeg synes det er utrolig snevert at foreldrene på en måte adopterer den ideen fra markedsføringen). Og det er et dilemma ift å støtte konseptet det også, jeg ser den. Spørsmålet er jo litt hvordan de samme foreldrene ville løst dette i en vanlig ferie. Man kan jo velge bestikkelsesvarianten i de fleste ferieformer hvis man ønsker det, sånn egentlig. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|