Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?
Opprinnelig lagt inn av apan, her.
Eh, at det tar kjempelang tid? Rundvask av bad. Ordentlig støvsuging. Støvtørking - vi har jo selvsagt NOE stående her og der, sånn til vanlig. Ordentlig kjøkkenvask. Gulvvask. I tillegg er det jo sånn at hvis vi skal vaske selv, må vi rydde først tilsvarende ekstraryddingen vi gjør før vaskehjelpen kommer. Det er alltid litt ekstra som må tas av ting som ikke har landet på sin plass.
Vi er ikke flinke til å vaske halvgodt, noen av oss. Mannen kan godt bli så oppslukt i et skittent bad at han bruker en times tid, og praktiserer også veldig omfattende gulvrengjøring. Jeg bruker gjerne en time på en ordentlig kjøkkenvask, og støvtørk av et helt hus tar også lang tid.
Det kommer sikkert mye an på hvordan man har det (størrelse og møblering, antall dill og dall osv.), hvor lang tid ting tar. Men ikke bare det altså..
Mannen min bruker tre ganger så lang tid på å ta oppvasken som meg, men gjør (synd å si det) det bare halvparten så grundig (han glemmer å tørke av bordet, eller å vaske av veggflisene over ovnen, for eksempel).
Forresten - hvis vi skulle betale folk for å støvsuge grundig, hadde vi blitt fattige. Jeg gjør det ordentlig minst to ganger i uka og helst to ganger til. Ordentlig altså.