Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-12, 22:33   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

trøtt: Jeg mener også at skapdørene bør vaskes mer enn et par ganger i halvåret altså. Det er jo derfor jeg endte med å gjøre det hver gang jeg vasket kjøkkenet.

Jeg ser på dem hver gang jeg er på kjøkkenet, og ser jeg en flekk, tørker jeg den bort. Det er slik jeg gjør med golv også, derfor trenger jeg ikke vaske dem noe mer. Flekkene er jo borte.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 22:35   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg ser på dem hver gang jeg er på kjøkkenet, og ser jeg en flekk, tørker jeg den bort. Det er slik jeg gjør med golv også, derfor trenger jeg ikke vaske dem noe mer. Flekkene er jo borte.

Jeg gjør det du gjør, men hos oss formerer flekkene seg. Helt sikkert. Støvet også. Jeg fatter ikke hvor det kommer fra alt sammen. Eldstemann mente at støvet kom fra taket.

Gammel 15-04-12, 22:41   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg gjør det du gjør, men hos oss formerer flekkene seg. Helt sikkert. Støvet også. Jeg fatter ikke hvor det kommer fra alt sammen. Eldstemann mente at støvet kom fra taket.

Det blir ikke så mange flekker her, men vi er sykt nøye på å ikke grise. Ungene har lært seg til å ikke grapse så mye. Vi/ de søler lite ved måltider. De hadde nok grapset mer hvis de drev med matlaging, men vi lager som regel mat til dem...

Mannen har noe galt med hendene sine, det er jeg sikker på. Han kjenner ikke at han har sølt på dem. Hvis han har smør eller syltetøy på en finger, merker han det ikke. Det finner jeg utrolig merkelig. Jeg kjenner jo fysisk at det er noe der. Dette medfører at jeg ofte finner smørflekker på kjøleskaphåndtaket og slike steder.

Gammel 15-04-12, 22:42   #4
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har vaskehjelp hver 14 dag som tar den jevnlige dagligrengjøringen. Vask, av vinduer, inni skap, og skapdører og dører tar vi en lørdag eller søndag i halvåret. Med andre ord er ikke standarden kjempehøy. I tillegg vasker jeg doene og støvsuger, trapp, gang kjøkken og spisestue ca 3 ganger mellom hvert besøk av vaskehjelpen.

Men jeg tror man kan hjelpe seg selv betraktelig med å ha rene flater og få møbler i huset. Og for all del, få ut gardiner og matter og duker for det er tidstyveri. På kjøkkenet har vi alltid rene flater, ikkenoe bor fast på benken, og tilsvarende for andre rom.

Gammel 15-04-12, 22:47   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Vask, av vinduer, inni skap, og skapdører og dører tar vi en lørdag eller søndag i halvåret. Med andre ord er ikke standarden kjempehøy.

Tja. Vi gjør aldri sånt...

Jeg får stadig kommentarer på hvor rent vi har det. Egentlig er det nok ikke så rent (ihvertfall ikke som i støvfritt), men det er nokså ryddig og flekkfritt her, ihvertfall når ikke sola skinner inn.

Gammel 15-04-12, 22:38   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Før jeg fikk barn, moppet jeg vegger og tak (særlig hjørner og kanter) for spindelvev og støv temmelig ofte. Etter jeg ble mamma, har det vel skjedd ca null ganger.

Jeg spylte også plantene i dusjen før. Det gjør jeg aldri nå. Og vi har vel ca to planter nå. Den ene er imidlertid temmelig støvete, men den står i gangen, så jeg driter i det.

Gammel 15-04-12, 22:40   #7
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg spylte også plantene i dusjen før. Det gjør jeg aldri nå. Og vi har vel ca to planter nå. Den ene er imidlertid temmelig støvete, men den står i gangen, så jeg driter i det.

Det handler om å senke kravene litt også, ja. HEr er også støvete planter i massevis (dvs de vi har, de er støvete).

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:22.