|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Ekvilist
|
Sv: RettssakenVi har snakket helt åpent om det som har skjedd med Poden (fersk syvåring). Jeg var i grunnen ikke forberedt på at det skulle bli ny interesse for temaet igjen for hans del i forbindelse med rettssaken, men da han kom hjem fra skolen i dag hadde de åpenbart snakket en del om det. Så da ble det litt gjennomgang av rettssak og fengsel og straff og sånt ved middagen og en; "Mamma, vet du hvem Norges frekkeste er!?" fra Poden. Engasjementet skorter det ikke på, iallefall.
|
|
|
#62 |
|
Einsam
|
Sv: RettssakenJeg engasjerer meg ikke sterkt i nyhetene. Men, jeg leser litt innimellom, litt for å holde meg oppdatert hvis ungene kommer med spørsmål. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: RettssakenKommer nok til å se se litt på NRK etter at barna er i seng, men ikke alt. Aviser vil jeg nok unngå, dvs å lese om rettssaken der.
|
|
|
#64 |
|
Glamorøs
|
Sv: RettssakenVi snakket om det ved middagsbordet i dag, om de hadde snakket om det på skolen. Det hadde de ikke, men vi forklarte litt om hva en rettsak var, at det kom til å være mye om det på nyhetene og kanskje de ville høre mange snakke om det. Vi sa at han bare kunne spørre om det var noe han lurte på, syns var rart eller skummelt. Han lurte på hva vi kalte ABB og fortalte at han og kompisene kaller han Bombemannen. Det gjør de fordi de mener han er litt som Voldemort og vil ikke si navnet hans. Jeg fortalte at jeg hadde det litt på samme måte. Det at de har gitt ham et navn viser jo at de snakker endel om det seg i mellom og tenker på det.
|
|
|
#65 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: RettssakenJeg har - heldigvis - hatt så mye å gjøre på jobb i dag at jeg nesten ikke har hatt tid til å tenke på det en gang, langt mindre å følge med. Men jeg har sett TV2-nyhetene nå, og kommer nok til å følge med mer i morgen.
|
|
|
#66 |
|
Passiv
|
Sv: RettssakenNoen fordeler skal visst vi også ha - jeg overhørte en sønn forklare inngående i dag om rettssak, sakkyndige og ankemukigheter til en kompis. |
|
|
|
#67 |
|
Passiv
|
Sv: RettssakenJeg er så irritert at jeg nesten dør. Hva pokker er det med denne dommeren som gjorde at han ikke erklærte seg inhabil?!? Min oppriktige mening er at fyren bør miste jobben sin. Jeg håper han ser gliset til Breivik i dag og innser at det gliset der gjør vondt for ofrene hans og at det var den gode dommeren som serverte anledningen. |
|
|
|
#69 |
|
Passiv
|
Sv: RettssakenDa gikk det ltt fort her. My bad. |
|
|
|
#70 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: RettssakenVi har ikke på TV før ved 21 nyhetene så 6åringen ser ingenting av dette.
|
|
|
|
#72 |
|
Passiv
|
Sv: Rettssaken
Elleveåringen her sensureres ikke, Ihvertfall. |
|
|
|
#73 |
|
Glamorøs
|
Ja, jeg syns også det er idiotisk. Jeg har skjønt det som at kommentaren falt rett etter 22. juli og ikke i forbindelse med rettsaken nå.
|
|
|
#74 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: RettssakenHan skrev det visstnok på FB 23. juli.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Glamorøs
|
Jeg har en sjuåring, og vi hører ikke på radio eller ser nyhetsendinger hjemme. Nyheter leser vi hovedsaklig på nett. Vi skjermer ham ikke mer enn det, og snakker om saken med ham, og kommer til å se supernyttsendingene sammen med ham.
|
|
|
#76 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Det var nettopp det med skole og når man er sammen med andre jeg lurte på. Folk snakker jo, og min erfaring er at seks år gamle gryter har temmelig store ører.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Glamorøs
|
Jeg syns ikke vi skal skjerme ham fra dette. Men vi har gjort det klart at det kan hende han får høre ting som ikke er sant, som er skummelt eller rart, og da må han spørre oss. Jeg kommer nok også til å kontrollspørre ham litt innimellom for å sjekke ståa.
|
|
|
#78 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: RettssakenDa var i hvert fall forklaringen unnagjort, og hans opplesing av motivasjonen og sånt. Det var jo bare det samme, gamle.
|
|
|
#79 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: RettssakenVi snakker om det hjemme. De har visst ikke tatt opp noe på skolen. Ettersom saken strekker seg over så lang tid vil jeg tro det er greit å posjonere ut og snakke ferdig temaer ettersom de skulle dukke opp. Var nesten verre 22-23. juli, da hele landet var i sjokk og ingen kunne gi svar. Vi snakket da også, og det er vel eneste måten for oss alle å komme oss gjennom dette på. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Håper du har rett, da ble det i så fall ganske flaut og platt. Også håper jeg det ble så langt unna slik han ønsket som mulig. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|