Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Rettssaken

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-12, 22:11   #61
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rettssaken

Vi har snakket helt åpent om det som har skjedd med Poden (fersk syvåring). Jeg var i grunnen ikke forberedt på at det skulle bli ny interesse for temaet igjen for hans del i forbindelse med rettssaken, men da han kom hjem fra skolen i dag hadde de åpenbart snakket en del om det. Så da ble det litt gjennomgang av rettssak og fengsel og straff og sånt ved middagen og en; "Mamma, vet du hvem Norges frekkeste er!?" fra Poden. Engasjementet skorter det ikke på, iallefall.

Gammel 16-04-12, 22:16   #62
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg engasjerer meg ikke sterkt i nyhetene. Men, jeg leser litt innimellom, litt for å holde meg oppdatert hvis ungene kommer med spørsmål.

Så fem minutter på nyhetene på tv nå, og fliret han kom med da han satte seg i salen, lignet på smilet små barn kommer med når de har trasset seg til å få viljen sin.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 22:25   #63
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Kommer nok til å se se litt på NRK etter at barna er i seng, men ikke alt. Aviser vil jeg nok unngå, dvs å lese om rettssaken der.

Gammel 16-04-12, 22:28   #64
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi snakket om det ved middagsbordet i dag, om de hadde snakket om det på skolen. Det hadde de ikke, men vi forklarte litt om hva en rettsak var, at det kom til å være mye om det på nyhetene og kanskje de ville høre mange snakke om det. Vi sa at han bare kunne spørre om det var noe han lurte på, syns var rart eller skummelt. Han lurte på hva vi kalte ABB og fortalte at han og kompisene kaller han Bombemannen. Det gjør de fordi de mener han er litt som Voldemort og vil ikke si navnet hans. Jeg fortalte at jeg hadde det litt på samme måte. Det at de har gitt ham et navn viser jo at de snakker endel om det seg i mellom og tenker på det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 22:34   #65
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har - heldigvis - hatt så mye å gjøre på jobb i dag at jeg nesten ikke har hatt tid til å tenke på det en gang, langt mindre å følge med. Men jeg har sett TV2-nyhetene nå, og kommer nok til å følge med mer i morgen.

Gammel 16-04-12, 22:59   #66
Slettet bruker
Passiv

Standard

Noen fordeler skal visst vi også ha - jeg overhørte en sønn forklare inngående i dag om rettssak, sakkyndige og ankemukigheter til en kompis.

Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 12:04   #67
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er så irritert at jeg nesten dør. Hva pokker er det med denne dommeren som gjorde at han ikke erklærte seg inhabil?!? Min oppriktige mening er at fyren bør miste jobben sin. Jeg håper han ser gliset til Breivik i dag og innser at det gliset der gjør vondt for ofrene hans og at det var den gode dommeren som serverte anledningen.

Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 12:07   #68
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva tenker du på nå, Smilefjes? Han som kom med dødstraffkommentaren på Facebook? Han er jo bare legdommer og jobber jo ikke som dommer.

Gammel 17-04-12, 12:11   #69
Slettet bruker
Passiv

Standard

Da gikk det ltt fort her. My bad.

Irritasjonen er dog fortsatt akkurat like stor over at han har latt være å si at han har uttalt seg på nett om straff. Hva i alle dager er det med mannen som får ham til å lyve om noe sånt?

Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 12:19   #70
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi har ikke på TV før ved 21 nyhetene så 6åringen ser ingenting av dette.
Men vi lot 10åringen se 21 nyhetene på TV2 i går, er det helt feil, tro? Han spør veldig om alt mulig ang denne gale mannen så vi forklarte så godt som vi klarte.

Gammel 17-04-12, 12:19   #71
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Heilt einig, utrulig idiotisk å ikkje sei i frå at han har uttalt seg slik. :irritert:

Gammel 17-04-12, 12:20   #72
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Vi har ikke på TV før ved 21 nyhetene så 6åringen ser ingenting av dette.
Men vi lot 10åringen se 21 nyhetene på TV2 i går, er det helt feil, tro? Han spør veldig om alt mulig ang denne gale mannen så vi forklarte så godt som vi klarte.

Elleveåringen her sensureres ikke, Ihvertfall.

Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 12:56   #73
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Irritasjonen er dog fortsatt akkurat like stor over at han har latt være å si at han har uttalt seg på nett om straff. Hva i alle dager er det med mannen som får ham til å lyve om noe sånt?

Ja, jeg syns også det er idiotisk. Jeg har skjønt det som at kommentaren falt rett etter 22. juli og ikke i forbindelse med rettsaken nå.

Gammel 17-04-12, 13:00   #74
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han skrev det visstnok på FB 23. juli.

Jeg lar nesten 10-åringen se nyheter. Også lurer jeg på hvordan dere som har 6-åringer klarer å skjerme dem?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 13:05   #75
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Også lurer jeg på hvordan dere som har 6-åringer klarer å skjerme dem?

Jeg har en sjuåring, og vi hører ikke på radio eller ser nyhetsendinger hjemme. Nyheter leser vi hovedsaklig på nett. Vi skjermer ham ikke mer enn det, og snakker om saken med ham, og kommer til å se supernyttsendingene sammen med ham.

Han ser selvsagt avisforsider, og overhører andre snakke om det både på skole og på bussen.

Gammel 17-04-12, 13:08   #76
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har en sjuåring, og vi hører ikke på radio eller ser nyhetsendinger hjemme. Nyheter leser vi hovedsaklig på nett. Vi skjermer ham ikke mer enn det, og snakker om saken med ham, og kommer til å se supernyttsendingene sammen med ham.

Han ser selvsagt avisforsider, og overhører andre snakke om det både på skole og på bussen.

Det var nettopp det med skole og når man er sammen med andre jeg lurte på. Folk snakker jo, og min erfaring er at seks år gamle gryter har temmelig store ører.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 13:10   #77
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Det var nettopp det med skole og når man er sammen med andre jeg lurte på. Folk snakker jo, og min erfaring er at seks år gamle gryter har temmelig store ører.

Jeg syns ikke vi skal skjerme ham fra dette. Men vi har gjort det klart at det kan hende han får høre ting som ikke er sant, som er skummelt eller rart, og da må han spørre oss. Jeg kommer nok også til å kontrollspørre ham litt innimellom for å sjekke ståa.

Jeg leste en kommentar i Dagbladet om hvordan vi snakker med barna i denne perioden, og den syns jeg var bra. Ett av poengene var at vi ikke må la barna takle dette på egenhånd, i en naiv tro på at de ikke får det med seg.

Her er den:

Vi må veilede barna

Gammel 17-04-12, 13:23   #78
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da var i hvert fall forklaringen unnagjort, og hans opplesing av motivasjonen og sånt. Det var jo bare det samme, gamle.

Er det over med det? Det var det han fikk til å proklamere sitt budskap? Etter dette blir det faktamessige utspørringer om hva ha gjorde og når og hvordan? Eller?

Dette var jo motivasjonen hans. At han skulle få spredd budskapet sitt gjennom forferdelige handlinger. Og så blir det en times sammenhengende merkverdigheter og så ferdig?

Gammel 17-04-12, 13:24   #79
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi snakker om det hjemme. De har visst ikke tatt opp noe på skolen. Ettersom saken strekker seg over så lang tid vil jeg tro det er greit å posjonere ut og snakke ferdig temaer ettersom de skulle dukke opp. Var nesten verre 22-23. juli, da hele landet var i sjokk og ingen kunne gi svar. Vi snakket da også, og det er vel eneste måten for oss alle å komme oss gjennom dette på.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 13:24   #80
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Da var i hvert fall forklaringen unnagjort, og hans opplesing av motivasjonen og sånt. Det var jo bare det samme, gamle.

Er det over med det? Det var det han fikk til å proklamere sitt budskap? Etter dette blir det faktamessige utspørringer om hva ha gjorde og når og hvordan? Eller?

Dette var jo motivasjonen hans. At han skulle få spredd budskapet sitt gjennom forferdelige handlinger. Og så blir det en times sammenhengende merkverdigheter og så ferdig?

Håper du har rett, da ble det i så fall ganske flaut og platt. Også håper jeg det ble så langt unna slik han ønsket som mulig.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02.