Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvilken by blir Norges søkerkandidat til OL? (Dagbladet)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-07, 15:43   #21
Myggstukket
sjelden

Myggstukket sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken by blir Norges søkerkandidat til OL? (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Attpåtil i gokk, der det er minst mulighet for at det vil bli brukt noe særlig etter at lekene er slutt.

Jeg blir helt matt.

Jeg kjenner jeg blir litt fornærmet.
Det kan ikke være en mulighet da, for at arrangementer på denne måten kunne holdes nord for polarsirkelen flere ganger, hvis den nordlige delen av landet får anlegg til å arrangere slike eventer?

Jeg er litt glad for at det ble Tromsø. Det gir hvertfall landsdelen noe, som muligens vil øke aktiviteten her nord.
Et OL i Tromsø vil bli storslagent, når en tenker på hva menneskene utenifra får se. Mørketiden, nordlys, og storslagen natur.

Miljømessig sett ser jeg helst at OL blir holdt i et annet land.

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 15:47   #22
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er planer om etterbruk av anleggene. Det er faktisk stor mangel på haller i Tromsø. Om et lag trenger treningstimer må de faktisk trene etter 23.30.

Deltakerlandsbyen skal selges som leiligheter etter OL.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 15:51   #23
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Dette er ønsketenkning, Myggstukket. Jeg tror realiteten blir en helt annen. Hvor ofte arrangeres tilsvarende events i det hele tatt? Sjelden. Og selv om det kanskje vil bli en og annen gang så vil det ikke bli med like mange tilskuende som OL.

Det er mange byer som har hatt OL (både sommer og vinter) som har slitt med disse problemene etter lekene var ferdige. Byer med mange flere innbyggere og mye bedre beliggenhet enn Tromsø.

Selvsagt har Tromsø storslagen natur, og det vil bli fantastisk å arrangere lekene ut i havgapet der, men er det virkelig verdt all forurensing som skal til for å få det til?!

Jeg prøver som best jeg kan i det daglige liv å oppfordre til gjenbruk, passe på miljø osv. Det gjør meg trist at dette er mindre viktig enn at OL skal være SPEKTAKULÆR, NYTENKENDE, INNOVATIV osv. (Som om det ikke hadde vært mulig i Oslo også, f.eks.)

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 15:56   #24
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Det er planer om etterbruk av anleggene. Det er faktisk stor mangel på haller i Tromsø. Om et lag trenger treningstimer må de faktisk trene etter 23.30.

Deltakerlandsbyen skal selges som leiligheter etter OL.

Hva slags haller tror du Tromsø mangler? Jeg tviler veldig sterk på at det er haller med plass til tusenvis av mennekser.

Det er trist at det er mangel på idrettsfasiliteter i Tromsø (og i det hele land forøvrig). Et OL er ikke en løsning på det!

Gammel 30-03-07, 16:02   #25
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva slags haller tror du Tromsø mangler? Jeg tviler veldig sterk på at det er haller med plass til tusenvis av mennekser.

Det er trist at det er mangel på idrettsfasiliteter i Tromsø (og i det hele land forøvrig). Et OL er ikke en løsning på det!

Tromsø mangler alle slags haller.
Har du satt deg inn i søknaden fra Tromsø?
http://www.vg.no/sport/ol/2018/sokna...mso-soknad.pdf

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 16:13   #26
Myggstukket
sjelden

Myggstukket sin avatar

Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Olympia, hvordan begrunner du denne setningen? for den skjønner ikke jeg.

Sitat:

Attpåtil i gokk, der det er minst mulighet for at det vil bli brukt noe særlig etter at lekene er slutt.

Hvorfor er det minst mulighet i "gokk"? (som er det nesten styggeste ordet jeg hører.)
Tror du ikke VM, NM, og andre større eventer kan gjennomføres så langt nord? Slik det kan i Oslo?

Gammel 30-03-07, 16:14   #27
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Tromsø mangler alle slags haller.
Har du satt deg inn i søknaden fra Tromsø?
http://www.vg.no/sport/ol/2018/sokna...mso-soknad.pdf

Ja, jeg har det.

Og jeg ler av begrepet Clean & Environmental Games.

Når så å si alle besøkende må bruke fly for å komme seg dit så synes jeg det uttrykket er særdeles malplassert. De fleste besøkende kommer antakeligvis fra Norge. Å legge OL et sted hvor det ikke finnes mulighet å reise til med skinnegående trafikk er... jeg gir meg ende over.

Gammel 30-03-07, 16:16   #28
Myggstukket
sjelden

Myggstukket sin avatar

Standard

Ja, jeg har det.

Og jeg ler av begrepet Clean & Environmental Games.

Når så å si alle besøkende må bruke fly for å komme seg dit så synes jeg det uttrykket er særdeles malplassert. De fleste besøkende kommer antakeligvis fra Norge. Å legge OL et sted hvor det ikke finnes mulighet å reise til med skinnegående trafikk er... jeg gir meg ende over.

Båt? Sjarmerende og flott ...

Gammel 30-03-07, 16:17   #29
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Myggstukket, her.

Olympia, hvordan begrunner du denne setningen? for den skjønner ikke jeg.

Hvorfor er det minst mulighet i "gokk"? (som er det nesten styggeste ordet jeg hører.)
Tror du ikke VM, NM, og andre større eventer kan gjennomføres så langt nord? Slik det kan i Oslo?

Det kan nok det. Som sagt- jeg tror det vil bli et fantastisk OL. Uten tvil. Men jeg synes miljøhensyn bør veie såpass tungt at man ikke burde valgt Tromsø. Og hver gang noe annet vil bli arrangert i Tromsø vil det igjen føre til denne flytrafikken. Med mindre jernbanen vil bli forlenget til Tromsø ( ) vil det alltid være mer miljøbelastende å ha store arrangementer der enn det vil være i Oslo. Eller Trondheim, for den saks skyld.

(Ja, jeg henger meg litt opp i dette. Nå i disse dager hvor alle snakker om hvor miljøfarlig det er å bruke fly, der det diskuteres kvoter og avgifter på flyreiser så kan jeg ikke forstå eller støtte denne avgjørelsen).

Gokk er forresten ikke ment så veldig stygt fra min side.

Gammel 30-03-07, 16:21   #30
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Båt? Sjarmerende og flott ...

Ikke helt uproblematisk heller, sett fra miljøets side.

Men det er noe om å være realistisk. De få som vil bruke Hurtigruta for å komme seg til Tromsø er neppe de som kommer til å gjøre lekene miljøvennlig.

Gammel 30-03-07, 16:22   #31
Myggstukket
sjelden

Myggstukket sin avatar

Standard

Ikke helt uproblematisk heller, sett fra miljøets side.

Men det er noe om å være realistisk. De få som vil bruke Hurtigruta for å komme seg til Tromsø er neppe de som kommer til å gjøre lekene miljøvennlig.

Det finnes jo rutebåter også, samt busser ...

Gammel 30-03-07, 16:24   #32
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Det finnes jo rutebåter også, samt busser ...

Men du ser vel likevel forskjellen mellom å frakte titusener med buss/fly/osv (etter de har landet på Gardermoen, vel og merke) og at titusener kan komme seg med skinnegående trafikk til lekene?

Vi blir vel aldri enige, og har sikkert forskjellige prioriteringer i utgangspunktet.

Gammel 30-03-07, 16:29   #33
Myggstukket
sjelden

Myggstukket sin avatar

Standard

Men du ser vel likevel forskjellen mellom å frakte titusener med buss/fly/osv (etter de har landet på Gardermoen, vel og merke) og at titusener kan komme seg med skinnegående trafikk til lekene?

Vi blir vel aldri enige, og har sikkert forskjellige prioriteringer i utgangspunktet.

Nei, her tror jeg ikke vi blir enige, for jeg syns det blir litt dumt å legge sånn vekt på det toget. Prioriteringene er garantert forskjellige. Der er vi hvertfall enige.

Gammel 30-03-07, 16:39   #34
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med mindre jernbanen vil bli forlenget til Tromsø ( ) vil det alltid være mer miljøbelastende å ha store arrangementer der enn det vil være i Oslo. Eller Trondheim, for den saks skyld.

Hvis man fniser av tanken om jernbane til Tromsø er det ikke rart man stiller seg negativ til et OL samme sted.

Gammel 30-03-07, 16:53   #35
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Hvis man fniser av tanken om jernbane til Tromsø er det ikke rart man stiller seg negativ til et OL samme sted.

Det samme tenkte jeg..

Gammel 30-03-07, 17:06   #36
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Gokk???
Er det fordi det ligger nord for sinsenkrysset?

Jeg er usikker på hva jeg synes om et evt. OL i Tromsø, men jeg har hørt rimelig mange fjerne begrunnelser for hvorfor Oslo burde velges - og selvfølgelig mange fornuftige.

Gammel 30-03-07, 17:41   #37
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper inderlig vi ikke får OL, hverken i Tromsø eller andre steder.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 18:02   #38
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Så du tror jernbanen blir forlenget til Tromsø, sånn i anledning OL?

Gammel 30-03-07, 18:17   #39
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Som utflytta Tromsøværing ble jeg faktisk litt glad. Selv om jeg ikke egentlig brydde meg Er veldig glad for at Tromsdalstinden ikke blir herjet med som opprinnelig planlagt.

Ettersom jeg har forstått det skal en del av hallene m.m. flyttes ut i distriktene etter OL. Nord Norge har vel per dags dato ikke en eneste ishall, så dette må sies å være en liten distriktspolitisk opptur.

At det miljømessig er en katastrofe kan vel alle være enig i. Men Tromsø trenger flere boliger, og prisene ligger forøvrig omtrent på Oslonivå, så de vil nok ikke stå ubrukt etter OL.

Kjenner også at jeg blir provosert av uttalelser som "gokk" i denne tråden.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 18:35   #40
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Det er forferdelig trist at det trengs et OL for at Nord-Norge får nok idrettshaller, det må jeg virkelig si.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:19.