Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke andre goder enn lønn har dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-12, 09:31   #21
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?

Dekt telefon og bredbånd
En ekstra ferieuke
En knallgod helseforsikring (som jeg allerede har benyttet meg av - halleluja)
Parkeringsmuligheter
Kan trene i arbeidstiden
Bedriftslege i bygget
Teambuilding i utlandet hvert år

+ sikkert en god del mer som jeg har glemt.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 09:33   #22
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Fri mobil, og 500 kroner til internett.
God pensjonsordning
Livs- og reiseforsikring
Fleksitid og hjemmekontor
Vi får stort sett dra på de kursene vi vil
Det kommer en massør to ganger i uka og masserer de som vil
Div feriehus/hytter i inn- og utland
Gratis treningsklær (med logo)

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 09:34   #23
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og en ting til. Jeg har fantastiske kollegaer, og vi har det mye moro på jobb.

Gammel 24-04-12, 09:37   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingenting whatsoever.

Ønsker meg hjemmekontor i fremtiden.

Gammel 24-04-12, 09:38   #25
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg jobber i staten, så vi har alminnelig ferieordning, OK pensjonsordning og mulighet til rimelig lån i Statens Pensjonskasse. Gode muligheter for å delta i etterutdanning, kurs og seminarer.
Vi har ikke kontortelefon, så vi har fått iphone alle sammen, som vi også kan bruke privat innen rimelighetens grenser.
Vi har en del greie ordninger på jobb - subsidiert kantine, gode ordninger for hjemmekontor, gratis tilgang til treningsrom og rimelig gruppetrening, god bedriftshelsetjeneste, fruktkurv 4 dager i uken og ganske lav terskel for kake. Og så har vi en del jobbseminarer som er bra både faglig og sosialt. Men ikke så mye til hver enkelt, som bil, avis, gratis Internett hjemme eller sånt, som kanskje mer var det du spurte om?

Hvis jeg skulle ønsket meg flere goder, tror jeg kanskje ekstra ferie kommer først på listen. Det er langt enklere å kompensere for lønn man skulle ønske var høyere enn det er å trylle frem mer fritid.

Gammel 24-04-12, 09:39   #26
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I naturalia.

:husmor:

Gammel 24-04-12, 09:39   #27
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Goder?

:barnehageansatt:

Vel - mine goder er at jeg hver dag får være ute i sol, vind, snø og regn og leke i sand og gjørme og får mange, deilige klemmer og utfordringer hver eneste dag.

Gammel 24-04-12, 09:47   #28
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fri mobil og dekka breiband.
Fire aviser.
Subsidiert trening.
Skikort i skianlegg.
Familiekort i badeland.
Fantastisk kantine, sterkt subsidiert.
God pensjonsordning.
Heimekontor.
Flexitidsordning.
Akkurat no; betalt etterutdanning.

Eg hadde ønska meg ei ekstra ferieveke om eg skulle hatt noko meir.

Gammel 24-04-12, 09:47   #29
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

- Fleksitid
- Ingen tidsregistrering
- Mulighet for hjemmekontor
- Gratis kompetanseheving
- kan i stor grad ta ut ferie når det passer oss
- kan ha hjemmekontor ved jul/påske
- gratis parkering

og i min stilling mer spesifikt
- smarttelefon etter eget ønske
- iPad
- annet relevant IT-ustyr/programvare som er annerledes enn for de andre her

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 09:57   #30
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Fri telefon
Ferie når jeg ønsker
Gode forsikringer minus helse og reise
Betalt videreutdanning

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 10:00   #31
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Goder?

:barnehageansatt:

Vel - mine goder er at jeg hver dag får være ute i sol, vind, snø og regn og leke i sand og gjørme og får mange, deilige klemmer og utfordringer hver eneste dag.

Signerer. Jobber i SFO.

Gubben derimot.
Helseforsikring
Fri mobil
Fri bil
Dekket trening
Hele familien på hotell en helg i året

Gammel 24-04-12, 10:07   #32
Anita72
endelig ferdig studert

Anita72 sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Goder er så godt som fraværende. Det kommer en å masserer 1time hver 14.dag. Det blir fordelt på 10 minutter pr ansatt, vi må skrive oss på liste så første mann til mølla.

Skulle ønske jeg hadde kontrakt som sikrer meg fast stillling/prosent, ikke lav prosent + villig til å jobbe mye i høysesong.(turistnæring) Pensjonsordning hadde også vært fint..... (ikke kravstor).

Gammel 24-04-12, 10:10   #33
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Lån i Spk er vel et gode. Ellers så får jeg smake på maten på skolekjøkkenet og ta opp mistede masker på strikketøy.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 10:14   #34
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er utrolig priviligert med mange ekstra goder, store som små.
Fri jul og påske utenom ferieukene, billønn, telefon, mobil, mobilt bredbånd, bredbånd, nettbrett, PC, bra lunsj mot en liten sum pr mnd, sur kaffe, trening, kurs og etterutdanning, hjemmekontor, forsikringer (liv, helse og reise), rimligere hotellovernatting ved et par store kjeder, firmahytter, endel billetter til kultur/ sports arrangementer, allskens julebord og sommerfester fullt betalt og fleksitid.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 10:16   #35
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha. En gang fikk jeg beskjed om at jeg kunne forsyne med meg elevmelk som var igjen i skolens kjøleskap. (Andre ganger har jeg måttet betale.) Det er vel det.

Men jo, lån i SPK er fint.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 10:25   #36
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ingenting bortsett fra et par plaster og et par paracet liksom.
Mannen derimot har fri telefon (abb og selve telefonen), bredbånd, to aviser, fri i romjula og påsken, + ingen sier noe hvis han tar ut mer fri enn det, veldig god livsforsikring, reiseforsikring, god pensjonsordning, fansy julebord og gjerne en utenlandsreise i året.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 10:28   #37
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Teambuilding i utlandet hvert år

Det å slippe teambuilding vil jeg heller kalle et gode.

Mine goder her:
- dekket halve treningsavgiften uansett hvor (ikke benyttet meg av)
- dekket telefonregningen
- betaler innkjøpspris + bittelitt for alle varene vi fører
- jobbfrukt og lav terskel for kake

I forrige jobben hadde jeg fri telefon (dekket regning + selve telefonen), to gratis aviser hjem, tidsskrifter og enda flere aviser på jobben, bredbånd hjemme, kringkastingsavgiften ble dekket, treningsavgift ble delvis dekket, subsidiert massasje annenhver uke, ofte gratisbilletter til arrangementer... ble litt godt vant egentlig.

Det jeg skulle ønsket meg her jeg er nå, er høyere lønn. Først og fremst det.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 10:28   #38
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Niks og nada for uten lovfestet ferie og det at jeg kan flekse bittelitt (men helst ikke). Jeg får ikke engang overtid, det jeg jobber utover vanlig arbeidstid må jeg ta ut i avspasering ... Så det er sjikkkkkkelig motiverende!!

Ønsker meg typ fri mobil, fri kantine, gode forsikringer, vaskehjelp og mulighet for hjemmekontor.

Gammel 24-04-12, 10:32   #39
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, jeg glemte ett: Vi har skidag! Frivillig skidag! (Det er den beste sorten.)

Gammel 24-04-12, 10:32   #40
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg har
- fri mobil og internett
- reiseforsikring
- bedriftshelsetjeneste som kan benyttes privat mot egenandel
- trimrom m/svømmebasseng på jobben
- god kantineordning (betaler et symbolsk månedlig beløp)
- fleksitid
- mulighet for bruk av firmahytter ved sjøen og i fjellet
- full dekning av lønn ved sykdom og permisjon
- frukt og kaffe
- kursing/kompetanseheving

Vi har det ganske bra.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:21.