Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Farlig med brød og mugg?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-07, 21:11   #12
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farlig med brød og mugg?

Jeg så faktisk et barne/ungdomsprogram (det kan ha vært Newton ...?) hvor noen barn intervjuet en ernæringsekspert eller hva det var, ekspert i allefall, om akkurat dette. Barna syntes det var ekkelt at foreldrene eller besteforeldrene bare skar vekk det mugne fra gulosten og ba dem spise likevel. Eksperten forklarte i vei og konkluderte til slutt med at barna hadde rett. Man skal ikke spise noe som har vært muggent, selv ikke harde ting som gulost. Man vet aldri hvor langt inn sporene går og man skal kaste hele greia.

Beklager at jeg ikke kan gi noen sikrere kilder enn dette, det er hva jeg husker. Jeg husker imidlertid konklusjonen godt, for jeg holdt med barna og var glad for at eksperten faktisk sa imot min mormor.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:43.