Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Romfolket, tigging og teltleirer

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-12, 17:29   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Romfolket, tigging og teltleirer

Jeg er veldig skeptisk til rumenske tiggere. Jeg har vanskelig for å forstå at de kommer til Norge for å tigge, og så opplever jeg at de klager over at de ikke får nok. Ihvertfall framstilles det slik i avisartikler.

Jeg gir ikke til tiggere, spesielt ikke når de kommer opp i ansiktet på meg og rister koppene sine. Det har gått noen rundt på bussholdeplasser i Trondheim sentrum, og da kan man ikke gå unna de heller. Jeg må stå der til bussen kommer, og da føler jeg med nærmest plaget.

Det er ikke slik at alle nordmenn er vokst opp i luksus heller. Jeg kunne si mye om dette, men jeg velger å la være.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 18:59   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Det er ikke slik at alle nordmenn er vokst opp i luksus heller. Jeg kunne si mye om dette, men jeg velger å la være.

Jeg syns det er utrolig teit å slenge ut en sånn påstand for deretter si at msn egentlig ikke ville si det. Fattigdommen vi opplever i Norge er ikke i nærheten av den som finnes i øst-Europa.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 19:09   #3
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns det er utrolig teit å slenge ut en sånn påstand for deretter si at msn egentlig ikke ville si det. Fattigdommen vi opplever i Norge er ikke i nærheten av den som finnes i øst-Europa.

Da jeg ble født, bodde mine foreldre i en tømmerkoie uten vann eller strøm, de har aldri kjørt bil/eid bil, jeg er riktignok over førti men ettersom jeg voks opp så jeg hvor stor forskjell det var på hvordan vi bodde, og andres liv. Jeg husker så mange ydmykelser knyttet til hvordan jeg så ut, var kledd osv. I 1977 bodde vi i et "hus" som var iskaldt, vinduer tettet med avispapir, kun kaldtvann på kjøkkenet og ikke bad.

Jeg har aldri sultet, men jeg hadde enorme kariesangrep og må leve med utrolig stygge tenner siden pålegget var sukker strødd på margarin, og ingen brydde seg om å følge opp med tannpuss.

Likevel hadde ikke jeg den verste oppveksten, jeg har en halvbror som fikk livet totalt ødelagt, jeg klarte tross alt å komme meg i arbeid. Jeg liker bare ikke å snakke om dette, jeg erfarer at folk flest har vanskelig for å fatte det. Vennligst ikke siter meg, jeg vil antagelig fjerne dette.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:25.