Sv: Romfolket, tigging og teltleirer
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Jeg syns det er utrolig teit å slenge ut en sånn påstand for deretter si at msn egentlig ikke ville si det. Fattigdommen vi opplever i Norge er ikke i nærheten av den som finnes i øst-Europa.
Da jeg ble født, bodde mine foreldre i en tømmerkoie uten vann eller strøm, de har aldri kjørt bil/eid bil, jeg er riktignok over førti men ettersom jeg voks opp så jeg hvor stor forskjell det var på hvordan vi bodde, og andres liv. Jeg husker så mange ydmykelser knyttet til hvordan jeg så ut, var kledd osv. I 1977 bodde vi i et "hus" som var iskaldt, vinduer tettet med avispapir, kun kaldtvann på kjøkkenet og ikke bad.
Jeg har aldri sultet, men jeg hadde enorme kariesangrep og må leve med utrolig stygge tenner siden pålegget var sukker strødd på margarin, og ingen brydde seg om å følge opp med tannpuss.
Likevel hadde ikke jeg den verste oppveksten, jeg har en halvbror som fikk livet totalt ødelagt, jeg klarte tross alt å komme meg i arbeid. Jeg liker bare ikke å snakke om dette, jeg erfarer at folk flest har vanskelig for å fatte det. Vennligst ikke siter meg, jeg vil antagelig fjerne dette.
|