Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva blir neste instans?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-12, 20:08   #21
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blir neste instans?

Men, når planleggingsdagene skal benyttes til PLANLEGGING, og kanskje kursing eller innleid ekstern hjelp. Da må jo nødvendigvis disse dagene av og til tilpasses hver enkelt enhet som jo har separate handlingsplaner og fokusområder.

Jeg synes generelt ikke langhelger er en menneskerett heller, jeg da. Det er praktisk, kanskje, med planleggingsdager som faller samtidig når man har barn som ikke kan være alene hjemme, men jeg ser ingen grunn til at disse primært skal legges til inneklemte dager.

Sist redigert av Billa : 30-04-12 kl 22:19.
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 20:27   #22
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Det synes jeg er et veldig dårlig argument. Det er et mindretall av befolkningen som jobber i skole/barnehage. Det er et enda mindre tall der begge foreldrene gjør det. Det er et mindretall av lærerne som har barn i barnehagealder og det er et mindretall av de såkalte planleggingsdagene som faktisk blir brukt til planlegging. Hos oss bruker vi tre (fire fra neste år) dager til planlegging før skolestart, en planleggingsdag fordelt på kvelder og en planleggingsdag plassert på en av de mange fridagene som ligger strødd utover skoleruta. Jeg har fri omtrent alle dagene ungene har fri, og er den siste som skoleruta trenger å ta hensyn til.

Det er vel ingen yrkesgrupper et flertall av befolkningen arbeider i? Men ansatte i skoleverket og barnehagene er en ganske stor yrkesgruppe. Vil tro andelen småbarnsforeldre i disse yrkene er omtrent som i andre yrker?

Også lurer jeg på hvordan du kan si at et mindretall av planleggingsdagene blir brukt til planlegging når du i neste setning sier at dere bruker tre(snart fire) planleggingsdager på planlegging før skolestart + noen til? Hvor mange planleggingsdager har dere, egentlig? Jeg er vant til at de fleste planleggingsdager brukes til planlegging eller kursing, og som alenemor uten andre til å passe barna mine på dagtid har jeg vært veldig glad for at de har kunnet være i barnehagen akkurat de dagene jeg absolutt ikke kan være borte fra jobb (eller ha med barn på jobb).

Så kan man jo si at det er et dårlig argument, men jeg fordi det har vært viktig for meg ville jeg nå nevne det her.

Gammel 30-04-12, 20:30   #23
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg synes generelt ikke langhelger er en menneskerett heller, jeg da. Det er praktisk, kanskje, med planleggingsdager som faller samtidig når man har barn som ikke kan være alene hjemme, men jeg ser ingen grunn til at disse primært skal legges til inneklemte dager.

Menneskerett er det da ikke, men familievennlig er det.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 20:38   #24
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hver enkelt skole skal utarbeide sin egen skolerute i samarbeid med SU. Dette gjelder hele Norge. Kommunen kan evt bidra med rådgivning.

Dere som skriver at kommunen deres lager skoleruta: Det kan den godt gjøre, evt skolene kan gi kommunen mandat til det. Men samtlige skoler har altså lov til å overstyre dette så mye en vil.

Jeg jobber i skolen og vet litt om utarbeidelse av skoleruta. Det er ikke sånn, som foreldre later til å tro, at vi velger planleggingsdager i vilden sky/ tilfeldig/ for å være vrang etc. Heller ikke tar vi mer enn nødvendig hensyn til foreldre med barn i barnehager etc etc. Det vi styrer dette ut fra, er skolens behov for planlegging. Sksl vi på det eller det kurset? Skal vi prioritere kurset 19. november eller det som er 13. august? Skal vi ha seminar tre dager i november eller ikke?

Sånne hensyn er det som styrer.

En kommune har IKKE rett til å overstyre skolens valg av planleggingsdager. Det kan være spesielle behov skolen har for å gjøre som den gjør. Det er som sagt SU som avgjør dette.

Sist redigert av Hyacinth : 30-04-12 kl 20:47.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 20:38   #25
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Det er vel ingen yrkesgrupper et flertall av befolkningen arbeider i? Men ansatte i skoleverket og barnehagene er en ganske stor yrkesgruppe. Vil tro andelen småbarnsforeldre i disse yrkene er omtrent som i andre yrker?

Også lurer jeg på hvordan du kan si at et mindretall av planleggingsdagene blir brukt til planlegging når du i neste setning sier at dere bruker tre(snart fire) planleggingsdager på planlegging før skolestart + noen til? Hvor mange planleggingsdager har dere, egentlig?

Flertallet av befolkningen jobber ikke i skoleverket. Da ser jeg ikke hvordan det kan være et argument at det er mange som gjør det. Selvfølgelig må du gjerne bruke det som et argument at du ønsker det sånn, men da blir jo det en veldig subjektiv greie.

Vi har fem planleggingsdager i løpet av et skoleår. Tre av dem har vi mens elevene fremdeles har sommerferie. En har vi på kveldstid. Og så bruker vi en av fridagene som ligger i skoleruta. Det er vanlig at det er omtrent 5-6 av dem i vår rute i alle fall. Det er disse dagene jeg mener at vi sjelden bruker til planlegging. Feks 18. mai er en sånn dag i år. Og 7. juni har vi også fri. Og så vidt jeg husker hadde vi en fridag i januar. Og en i november.

Gammel 30-04-12, 20:44   #26
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

.

Flertallet er ikke lærere eller barnehageansatte, tror jeg definitivt man kan slå fast. Og det er ganske sikkert langt flere som har barn både i barnehage og på skole enn det er som er ansatt i barnehage eller skole.

At hele resten av småbarnsforeldrebefolkningen skal tilpasse seg hva som er bekvemt eller praktisk for lære og barnehageansatte, synes jeg er en snodig påstand, for å si det mildt. Jeg ser virkelig ingen grunn til at jeg, og alle andre foreldre med barn både i barnehage og skole, skal måtte ta dobbelt så mange dager fri fra jobb, fordi det er så vanskelig for lærere å ta fri halvparten så mange ganger. Ikke minst siden probemstillingen med å ta fri på planleggingsdager bare eksisterer i familier der begge foreldrene jobber i skole eller barnehage.

Det er mange yrkesgrupper som har verdifull arbeidstid, og det er mange yrkesgrupper ved siden av lære som har vansker med å ta fri fra jobb når det måtte være.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 20:48   #27
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hver enkelt skole skal utarbeide sin egen skolerute i samarbeid med SU. Dette gjelder hele Norge. Kommunen kan evt bidra med rådgivning.

Dere som skriver at kommunen deres lager skoleruta: Det kan den godt gjøre, evt skolene kan gi kommunen mandat til det. Men samtlige skoler har altså lov til å overstyre dette så mye en vil.

Jeg jobber i skolen og vet litt om utarbeidelse av skoleruta. Det er ikke sånn, som foreldre later til å tro, at vi velger planleggingsdager i vilden sky/ tilfeldig/ for å være vrang etc. Heller ikke tar vi mer enn nødvendig hensyn til foreldre med barn i barnehager etc etc. Det vi styrer dette ut fra, er skolens behov for planlegging. Sksl vi på det eller det kurset? Skal vi prioritere kurset 19. november eller det som er 13. august? Skal vi ha seminar tre dager i november eller ikke?

Sånne hensyn er det som styrer.

Når det ligger en rute der fra kommunens side skal det litt til før skoler avviker fra det, selv om det skjer. Er det noe spesielt som passer inn akkurat på et bestemt tidspunkt sier skolen fra om at det blir et avvik fra kommunens rute, men det skjer heldigvis ikke ofte. SFO bufrer også noe av dette behovet.

Gammel 30-04-12, 20:49   #28
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men, når planlegingsdagene skal benyttes til PLANLEGGING, og kanskje kursing eller innleid ekstern hjelp. Da må jo nødvendigvis disse dagene av og til tilpasses hver enkelt enhet som jo har separate handlingsplaner og fokusområder.

.

Ja! Helt riktig.

Gammel 30-04-12, 20:52   #29
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Når det ligger en rute der fra kommunens side skal det litt til før skoler avviker fra det.

Nei. Ikke i det hele tatt. Fylkeskommunen setter føringer for ferier. Men skolen ved SU kan fint fravike dette. Dette skjer sjelden, men det skjer. Men planleggingsdager (det var jo det vi diskuterte) setter skolen/ SU der det passer dem.

Gammel 30-04-12, 21:07   #30
LittLemen

LittLemen sin avatar

LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er mange yrkesgrupper som har verdifull arbeidstid, og det er mange yrkesgrupper ved siden av lære som har vansker med å ta fri fra jobb når det måtte være.

Ja, helt klart. Poenget mitt var vel at det å samkjøre skolers og barnehagers planleggingsdager nødvendigvis skaper problemer for de foreldrene som jobber akkurat disse stedene. For alle andre foreldre i andre yrker er ikke de aktuelle planleggingsdagene generelt mer eller mindre viktige enn alle andre dager. Det er ingen fanesak for meg, men jeg har sett at det har vært fint at jeg har barnepass på akkurat de fem dagene i året jeg absolutt ikke har kunnet være borte fra jobb.

Gammel 30-04-12, 21:16   #31
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes heller ikke planleggingsdagene absolutt bør legges til inneklemte dager så man får flest mulig langhelger, men det er nok upraktisk for de fleste dersom skolen hadde stengt i dag og barnehagen har stengt 18.mai, i stedet for at begge hadde hatt stengt i dag eller begge 18.mai. Ja, de fleste som har en unge i barnehagen og en i skolen, og det er jo selvsagt ikke folk flest som har det sånn heller.

Gammel 30-04-12, 21:22   #32
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, helt klart. Poenget mitt var vel at det å samkjøre skolers og barnehagers planleggingsdager nødvendigvis skaper problemer for de foreldrene som jobber akkurat disse stedene. For alle andre foreldre i andre yrker er ikke de aktuelle planleggingsdagene generelt mer eller mindre viktige enn alle andre dager. Det er ingen fanesak for meg, men jeg har sett at det har vært fint at jeg har barnepass på akkurat de fem dagene i året jeg absolutt ikke har kunnet være borte fra jobb.

For meg, som ikke er lærer, spiller det ingen rolle hvilke dager planleggingsdagene legges til. Det er helt riktig. Men det spiller en stor rolle om jeg/vi må ta fri fire eller åtte dager i året for å dekke opp for dem.

Når skolen og barnehagen samkjører planleggingsdagene, blir det halvparten så mange planleggingsdager å ta hensyn til for samtlige foreldre(par) som har barn begge steder. Det synes jeg er et svært tungtveiende argument for å samkjøre fridagene i barnehage og skole, selv om jeg skjønner at det kan være problematisk for familier med barn i både barnehage og skole, der begge foreldrene jobber som lærere.

Gammel 30-04-12, 21:26   #33
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg har som sagt barn i samme barnehage som jeg jobber, og disse dagene får jeg ikke fri, dvs om jeg overhodet ikke hadde barnepass så hadde jeg jo ikke hatt noe valg. Og selv om jeg syns det er fint at skolen og barnehagen har forskjellige dager fordi det er lettere å skaffe pass til et barn istedetfor 2, så skjønner jeg jo at det beste jo er om dagene er samkjørte.

Gammel 30-04-12, 21:26   #34
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Forrige skoleår og barnehage år var det 1 felles planleggingsdag. Verst var den første uken i skoleåret med først 2 planleggingsdager på skole-SFO så en vanlig dag og så 2 planleggingsdager i barnehagen. Og ikke kunne man ta ferie hele uken og reise bort heller. Ved påsketiden i fjor sendte jeg hyggelig Mail til styrer med ønske om at man forsøkte seg på å følge skoleruten i kommunen, av hensyn til oss som jobber begge to og heller ikke har familie som bor i nærheten og kan stille opp. Og heldigvis er kalenderne mye mere samstemte i år.

Og jeg skjønner at lærerne kan syns det er vanskelig med å ikke ha fri samtidig som barna sine, de heller. Men de får gjøre som oss andre som ikke kunne ha fri idag, ta barna med på jobben sin. Og jeg tviler meget sterkt på at det ble planlagt noe idag på skolen elleri barnehagen.

Gammel 30-04-12, 21:27   #35
LittLemen

LittLemen sin avatar

Standard

Men for skolebarn trenger sjelden foreldre å ta seg fri fra jobben ved planleggingsdager. De fleste steder holder SFO åpnet på skolens planleggingsdager. Her har de også tilbud til de som ikke går på SFO i skoletiden på planleggingsdagene.

Gammel 30-04-12, 21:28   #36
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Men for skolebarn trenger sjelden foreldre å ta seg fri fra jobben ved planleggingsdager. De fleste steder holder SFO åpnet på skolens planleggingsdager. Her har de også tilbud til de som ikke går på SFO i skoletiden på planleggingsdagene.

Det tror jeg varierer fra kommune til kommune. Og fra skole til skole, for den del.

Vår SFO har stengt de fleste av planleggingsdagene til skolen.

Gammel 30-04-12, 21:30   #37
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Forrige skoleår og barnehage år var det 1 felles planleggingsdag. Verst var den første uken i skoleåret med først 2 planleggingsdager på skole-SFO så en vanlig dag og så 2 planleggingsdager i barnehagen. Og ikke kunne man ta ferie hele uken og reise bort heller. Ved påsketiden i fjor sendte jeg hyggelig Mail til styrer med ønske om at man forsøkte seg på å følge skoleruten i kommunen, av hensyn til oss som jobber begge to og heller ikke har familie som bor i nærheten og kan stille opp. Og heldigvis er kalenderne mye mere samstemte i år.

Og jeg skjønner at lærerne kan syns det er vanskelig med å ikke ha fri samtidig som barna sine, de heller. Men de får gjøre som oss andre som ikke kunne ha fri idag, ta barna med på jobben sin. Og jeg tviler meget sterkt på at det ble planlagt noe idag på skolen elleri barnehagen.

Vi er alltid på jobb også på planleggingsdager, så om vi hadde hatt planeleggingsdag i dag så hadde vi vært der, og planlagt som vi skulle. Der jeg jobbet før var det vanlig å jobbe inn den ene planleggingsdagen, da enten en lørdag eller noen kvelder. Men på alle de andre planleggingsdagene var vi enten i barnehagen eller på kurs.

Gammel 30-04-12, 21:30   #38
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barnehage, barneskole, SFO og ungdomsskoler har sjeldent 5 kursdager hver i året på dagtid.
Inneklemte planleggingsdager (slik som i dag) blir i stor grad brukt til avspasering av kursing som er utført på kveldstid. I alle fall er det inntrykket mitt.
Jeg synes det er helt OK at en kursdag eller to i året blir lagt på ulik dag barnehage/skole, men det er veldig dumt når ikke slikt samkjøres.

De siste årene har det heldigvis vært samkjørt ganske bra her. Vi opplevde ett år at det ikke var særlig samkjørt og det var utrolig kjipt.

Når SFO og barnehager (heldigvis ikke barnehagen vi har nå) gjerne har stengt i romjula, påskeuka og noen uker om sommeren er det sannelig ikke lett å være arbeidstaker uten fleksibel arbeidsgiver.

Og siden lærere med barn er nevnt så har i alle fall lærere den fordelen at de har fri i høstferien, jula, vinterferien, påskeuke og sommerferien.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 21:35   #39
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Og siden lærere med barn er nevnt så har i alle fall lærere den fordelen at de har fri i høstferien, jula, vinterferien, påskeuke og sommerferien.

Ikke sant? Da blir det rimelig navlebeskuende å klage over den ene dagen som blir vanskelig, altså.

På planleggingsdagene vi har om høsten har ofte Sfo stengt en eller to av dagene, og da har jeg med ungene på jobb. Vi har ingen barnevaktmuligheter i det hele tatt, men jaggu ordner det seg ikke på et vis likevel.

Gammel 30-04-12, 21:36   #40
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er slitsomt at planleggingsdaher ikke er samkjørte. Vi har ikke mindre enn 8 planleggingsdager per år. Vips gikk det en uke av ferie til hver av oss. Det burde være mulig å samordne det bedre.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:27.