|
Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når får afrikanere krøller?Min nevø hadde krusete svart hår da han ble født. Det var sånn nyfødtmykt og fjonete, men falt aldri av. Han har en forelder fra Nigeria.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når får afrikanere krøller?Jeg har ikke opplevd å se at afrikanske babyer mister håret på samme måte som mine egne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Når får afrikanere krøller?
Det samme hadde Frøkna. Hun har én forelder fra Sogn og én fra Trøndelag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
intro
|
![]() Sv: Når får afrikanere krøller?Morsomt spörsmål! Når skal nyfödt-håret til norske barn falle av, egentlig? Jenta mi har hatt håret sitt i fem måneder nå, og det har vokst flere centimeter. Kröllete er det også.
![]() |
![]() |
#8 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Når får afrikanere krøller?Det er jo ikke sånn at nyfødthåret faller av på alle norske babyer heller da. Jeg kjenner flere som har beholdt det håret de hadde. Niesen min hadde langt svart hår (bob-frisyre) da hun ble født, og det falt aldri av. Etterhvert ble det nye håret som kom blondt, så hun hadde lys "ettervekst" og mørkt ytterst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bedreviter
|
Mer utfyllende, så hadde hun mørkt, krusete hår ved fødselen, som ikke falt av, men det håret som vokste ut etter hvert var lyst og glatt. Hun så en smule undelig ut ved ettårsalderen: lyst, glatt hår med mørke, krøllete tupper. Jeg fikk faktisk en del spørsmål om jeg hadde farget håret hennes.
Skal og skal, fru Blom. Frøknas hår falt aldri av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
intro
|
Nei, det er vel ikke alltid det skjer. Hos Liv har det blitt litt slitt av akkurat der hun ligger, men ellers er det intakt. Jeg har kanskje bare hört for mye på alle som sier at håret kommer til å falle av (akkurat slik jeg hörte for mye på alle som sa at samtlige förstegangsfödende går minst ei uke over tida).
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|