|
Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
31-03-07, 20:59 | #1 |
Peppy!
|
Når får afrikanere krøller?Det kan man også lure på, nemlig. Når svarte, afrikanske barn akkurat er kommet ut av mors liv, er håret krøllete da? Eller er de som typiske norske babyer, som har helt rett nyfødthår som faller av etter noen uker? |
31-03-07, 21:01 | #2 |
Fortynnet
|
Sv: Når får afrikanere krøller?Tipper det er litt forskjellig, som her. Venninnen min har en liten gutt som er adoptert fra Etiopia. På bildet hun fikk av ham fra han var 6 måneder hadde han bare såvidt littegrann hår, altså ikke krøller. Nå er han litt over ett år og har masse krøller. |
31-03-07, 21:05 | #3 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
|
Sv: Når får afrikanere krøller?Min nevø hadde krusete svart hår da han ble født. Det var sånn nyfødtmykt og fjonete, men falt aldri av. Han har en forelder fra Nigeria.
31-03-07, 21:08 | #4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
|
Sv: Når får afrikanere krøller?Jeg har ikke opplevd å se at afrikanske babyer mister håret på samme måte som mine egne. |
31-03-07, 21:11 | #5 |
Bedreviter
|
Sv: Når får afrikanere krøller?
Det samme hadde Frøkna. Hun har én forelder fra Sogn og én fra Trøndelag. |
31-03-07, 21:19 | #9 |
Alltid like optimist
Hvor: Orkdal
|
Sv: Når får afrikanere krøller?Sist jeg fødte lå jeg på barsel ved siden av ei dame med en nyfødt mørk gutt med masse krøllete svart hår (hun var mørk, men ikke så krøllete selv) - noe helt annet enn den strie busta mine tre jenter er født med (men så har ingen av mine jenter krøller nå heller da...)
31-03-07, 21:21 | #10 |
intro
|
Sv: Når får afrikanere krøller?Morsomt spörsmål! Når skal nyfödt-håret til norske barn falle av, egentlig? Jenta mi har hatt håret sitt i fem måneder nå, og det har vokst flere centimeter. Kröllete er det også. Men afrikansk krus hos henne kan vi ikke påberope oss, akkurat - stakkaren har to av Norges bleikeste mennesker som foreldre.
31-03-07, 21:23 | #11 |
Fortynnet
|
Sv: Når får afrikanere krøller?Det er jo ikke sånn at nyfødthåret faller av på alle norske babyer heller da. Jeg kjenner flere som har beholdt det håret de hadde. Niesen min hadde langt svart hår (bob-frisyre) da hun ble født, og det falt aldri av. Etterhvert ble det nye håret som kom blondt, så hun hadde lys "ettervekst" og mørkt ytterst. |
31-03-07, 21:25 | #12 |
Bedreviter
|
Mer utfyllende, så hadde hun mørkt, krusete hår ved fødselen, som ikke falt av, men det håret som vokste ut etter hvert var lyst og glatt. Hun så en smule undelig ut ved ettårsalderen: lyst, glatt hår med mørke, krøllete tupper. Jeg fikk faktisk en del spørsmål om jeg hadde farget håret hennes.
Skal og skal, fru Blom. Frøknas hår falt aldri av. |
31-03-07, 21:30 | #13 |
Skrekkøgle
|
Sv: Når får afrikanere krøller?Mine afrikanere fikk aldri krøller |
31-03-07, 21:33 | #14 |
intro
|
Nei, det er vel ikke alltid det skjer. Hos Liv har det blitt litt slitt av akkurat der hun ligger, men ellers er det intakt. Jeg har kanskje bare hört for mye på alle som sier at håret kommer til å falle av (akkurat slik jeg hörte for mye på alle som sa at samtlige förstegangsfödende går minst ei uke over tida).
31-03-07, 21:39 | #15 |
Peppy!
|
De somaliske barna som hadde slett hår, fikk de krøller etterhvert? |
31-03-07, 21:41 | #16 |
Hvor: Tromsø
|
Sv: Når får afrikanere krøller?Mine barn har ikke mistet håret sitt. Alle fikk kun en bar flekk i bakhodet. |
31-03-07, 21:42 | #17 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
|
Sv: Når får afrikanere krøller?Snuppa mi er jo ikke akkurat afrikaner da, men siden pappaen fra Karibbien og ganske mørk, tar jeg meg den frihet å svare likevel! |
31-03-07, 21:42 | #18 |
Hvor: Tromsø
|
Høres nydelig ut. |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|