Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Bunadvalg

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-12, 14:33   #1
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadvalg

Jeg går i tanker om å la en av jentene overta bunaden min. De siste par årene har jeg blitt litt lei hele bunadkonseptet og det virker bare idiotisk å bruke 30000 på bunad til hver av jentene. Det er gått inflasjon i bunad på en måte. Da jeg fikk min var det ikke slik at det hang en bunad på hver eneste kropp i landet på 17. mai. Jeg syns farmors bunad var det fineste jeg visste da jeg var liten og ble overlykkelig da jeg fikk tilbud om å få en til konfirmasjonen. Nå har nesten alle bunad eller festdrakt og da får jeg mer lyst til å ha en annen fin kjole på festdagene. Uniformering er ikke min greie.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 14:55   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg går i tanker om å la en av jentene overta bunaden min. De siste par årene har jeg blitt litt lei hele bunadkonseptet og det virker bare idiotisk å bruke 30000 på bunad til hver av jentene. Det er gått inflasjon i bunad på en måte. Da jeg fikk min var det ikke slik at det hang en bunad på hver eneste kropp i landet på 17. mai. Jeg syns farmors bunad var det fineste jeg visste da jeg var liten og ble overlykkelig da jeg fikk tilbud om å få en til konfirmasjonen. Nå har nesten alle bunad eller festdrakt og da får jeg mer lyst til å ha en annen fin kjole på festdagene. Uniformering er ikke min greie.

Da jeg fikk bunad (1988) var det jenter nok til å telle på ei hånd som ikke fikk bunad til konfirmasjonen. Det gjør det ikke mindre stas, synes jeg da.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 15:00   #3
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Da jeg fikk bunad (1988) var det jenter nok til å telle på ei hånd som ikke fikk bunad til konfirmasjonen. Det gjør det ikke mindre stas, synes jeg da.

Vi var 3-4 som hadde det da jeg konfirmerte meg, men det var mange som hadde det da også altså. Uansett så har salget økt med opp til 50% i deler av landet over få år, så det er helt klart blitt mer vanlig.

Jeg vet ikke om det er mindre stas eller hva det er. Det er vel kanskje heller det at det er et plagg som egentlig ikke er alle forunt å kle, og at man blir litt mettet når det sitter en på flertallet av kropper på den samme dagen. Jeg syns iallefall ikke at det er så fint med bunad nå som jeg gjorde da jeg var yngre og innbilder meg at det er fordi det er så mange som har det og at det ser ut til at det ikke betyr noe om man faktisk kler det rådyre plagget.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 20:52   #4
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

I utgangspunktet synes jeg man bør ha en bunad fra et sted man har en tilknytning til, men jeg har forstått at dette ikke er så nøye lenger.
For min del håper jeg på denne etterhvert.

Det er den jeg har.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 19:44   #5
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Det er den jeg har.

Har du?
Jeg tror du er den første jeg har hørt om som har den.
Veldig fin

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:08.