Sv: Enkelte hundeeiere er rare vesener
Nei, virkelig aldri. I hele den perioden på 365 dager i året hvor det er båndtvang, bt.no mine som jeg bor i. Annet enn på egen veranda i andre etasje uten trapp, vi lar verandadøren stå åpen så hun går inn og ut, som oss andre med to bein. Hun kan ikke hoppe ned derfra uansett, så det regner jeg ikke som å la henne gå fritt.
Nå kan det jo påpekes at vi ikke har hatt denne hunden hele hennes liv, og ikke egentlig valgte å skaffe henne, vi fikk henne. Vi er kanskje ikke hundefolk i så måte. Vi bare bor sammen med en hund.
Svigerfar luftet henne altså uten bånd i nærområdet. Han hadde virkelig stålkontroll på henne. Jeg liker det dog likevel ikke. Vi har ikke det. Så vi tørr ikke slippe henne, fordi vi vet at vi ikke kan 110% garantere at hun kommer på første innkalling. Hun er lydig, men alt med måte. Så nei, hun slippes ikke fri. Løpeline, sånn flexibånd ja, men ikke fri.
(også går jeg virkelig ikke på plasser hvor jeg aldri møter noen. Og selv der ville jeg ikke likt å ikke ha kontroll)
Ja, nå har det seg jo slik t jeg ikke egentlig liker hunder da, og vet at hunden vår respekterer mannen mer enn meg, så det ville jo føltes absurd om jeg skulle hevde at jeg hadde så god kontroll at jeg ikke trengte bånd.