Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Privatskoler i Oslo

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-12, 00:50   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Privatskoler i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg lurer på om det er stor forskjell på skolekretsene i denne byen.

Det er veldig stor forskjell, selv om det nok helst er slik at det er noen få som skiller seg ut i negativ retning, mot resten. Jeg kjenner ikke til at det er noen skoler som er åpenbart mye bedre enn de andre.

På SFO derimot er forskjellene veldig store, er mitt inntrykk.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 01:12   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er veldig stor forskjell, selv om det nok helst er slik at det er noen få som skiller seg ut i negativ retning, mot resten. Jeg kjenner ikke til at det er noen skoler som er åpenbart mye bedre enn de andre.

Det er mulig, jeg vet for lite om andre skoler i byen her kjenner jeg. De fleste jeg kjenner er godt fornøyd både med skole og SFO. Men ja, når du sier det vet jeg om skoler med problemer. Jeg kjenner bare ingen som har unger der.

Gammel 15-05-12, 01:32   #3
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Tja, jeg vet iallefall om ett par skoler, som i følge pedagogbekjente, stikker seg ut i positiv forstand her i byen.

Gammel 15-05-12, 01:34   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Tja, jeg vet iallefall om ett par skoler, som i følge pedagogbekjente, stikker seg ut i positiv forstand her i byen.

På hvilken måte da? Jeg blir nysgjerrig. Jeg vet om en som har et godt rykte i pedagogkretser, men jeg vet jo ikke om det er ut fra de samme kriteriene som foreldre velger etter.

Gammel 15-05-12, 01:43   #5
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

På hvilken måte da? Jeg blir nysgjerrig. Jeg vet om en som har et godt rykte i pedagogkretser, men jeg vet jo ikke om det er ut fra de samme kriteriene som foreldre velger etter.

Nei, det er jo ett poeng.

Det er pedagogiske modeller, nytenking, kvalitet på lærerstab, evne til individuell tilrettelegging, miljø blandt ansatte og elever osv. det stort sett går i.

Har skolene slike ting på stell og ett godt rykte blir jo gjerne trenden at skolen blir attraktiv blandt dyktige lærere.

Men "kvaliteten" på foreldrene er selvsagt en like viktig faktor, tror jeg da. Og plasseringen på de gode skolene er ikke helt tilfeldig.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:32.