Sv: Privatskoler i Oslo
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
Og det skjønner jeg utrolig godt. Men jeg antar at du også ser at det er litt trist å ha unger som ikke ser ut til å skulle få utfordringer i matte på mange år i skoleverket. Han er 4 år og er nå i full gang med gangetabellen. Ikke å memorere den, men å forstå hvordan gange fungerer og ser sammenhenger.
Jeg har en sønn ikke langt under nivået på sønnen din i matematikk, så jeg skjønner det veldig godt. Jeg har løst det med hjemmeundervisning utført av meg selv :-( Han gjør alt de andre gjør, men i tillegg jobber vi med femteklassepensum (som heller ikke er særlig vanskelig for han, han går i andre klasse). Han skjønte også konseptet ganging i en alder av 4 uten at vi hadde sagt noe som helst om det.
Jeg ville likevel ikke vurdert en annen skole, men det er nok fordi vi bor i "gokk" og han ville miste hele tilknytningen til nærmiljøet. Jeg klarer å undervise ham selv ut ungdomsskolen tenker jeg, så må vi kanskje finne på noe annet. Han får utfordringer nok i alle andre fag, så det er egentlig ikke noe problem at han tre-fire timer i uka "kjeder seg" på skolen - men så er han også typen som fint klarer å sitte i ro og fargelegge partall og oddetall en time om det er det de driver med. Læreren har 30 elever å hanskes med, så jeg har ikke hjerte til å spørre om noe mer tilrettelegging.
Sist redigert av oslo78 : 15-05-12 kl 09:35.
|