Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Stølebelte

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-12, 20:08   #10
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stølebelte

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Ja, herlighet, vestfoldbunaden stammer jo fra så tidlig som 1956. Klart man ikke må endre på en eneste liten ting da.

Hehe! Bunaden det er snakk om er 32- modellen. Men det er jo over haugene gammelt det også.

Nei, jeg har like mye mot forandring av bunadtradisjoner fra 1800- tallet, som jeg har mot å forandre syn på ekteskapet, kvinnen og andre flotte menneskesyn som var vanlig på den tiden. Takke meg til "skomaker, bli ved din lest".

Det er i tillegg så dyrt med bunad, at bare det å gå med bunad, vil for mange være et " se hva pappa kjøpte til meg"- showoff. I alle fall dersom man skal se det fra ditt synspunkt, Acsa.

Vi har kost oss i bunadene våre i dag! Jeg med min arvebunad etter svigermor, (hvor den ene søljen visstnok ikke hører til, men er innmari fin) og datteren i sin flotte vestfoldbunad, 32- modell, uten stølebelte, desverre. Vakker var hun uansett! Minstemor hadde festdrakt fra Name it ( bare så det er nevnt også )

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:33.