|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Rockesøster
|
Sv: Sykemeldinger
Jeg forstår ikke hvor du vil hen i denne diskusjonen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ser lyst på livet
|
Jeg mener at dersom det er ok for politikerene å bli sykemeldt, så må det være ok for hvermansen også, og at hvermansen også skal slippe å bli skult på, bli mistenkeliggjort av de som sitter på stortinget og lager lover/forslag til innstramminger i sykepengeordningene. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg går nesten ut i fra at målet i seg selv ikke er å gjøre livet surt for hvermansen som er langtidssykemeldt, men å få bukt med noe som er et problem i velferdssamfunnet vårt. Det er vel ingen som snakker om å fjerne ordningen? Bare om å gjøre det vanskeligere å jukse. Oppfølging og tilrettelegging på jobb, som har vært noen av tiltakene, er slik jeg ser det goder for oss som blir sykemeldt.
|
|
|
#4 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Enig med Meissa. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Er frisk!
|
Signerer!
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: SykemeldingerReint generelt uten å tenke på sakene i hovudinnlegget spesielt, syns eg at det ofte skjer at sjukemelding blir "misbrukt" i situasjonar der ein arbeidstaker er tiltalt for noko kriminelt. Eg bruker misbrukt i hermetegn fordi eg tenker at dei kanskje ikkje har andre alternativ. Sjølv om han/ho gjerne vil jobbe, vil helst arbeidsgiver av forskjellige grunnar ikkje ha personen på jobb før skyldspørsmålet er avgjort. Og då er det såvidt eg veit kun sjukemelding som kan brukast dersom den tiltalte arbeidstakeren ikkje skal lide økonomisk for det. Permisjon med lønn kan ein vel ikkje få i sånne situasjonar? Og heimekontor kan ikkje brukast i alle yrker.
|
|
|
#7 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SykemeldingerPolitikere generelt har for stor avstand til arbeidstagere i den nedre del av rangstigen/lønnstigen. Det er nå min mening. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Helt klart, det er ingen grunn til å tro at politikere er verken bedre eller verre en "folk flest." |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|