Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Gamle norske filmer

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-12, 08:08   #1
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Gamle norske filmer

Ved en tilfeldighet kom jeg over noen dvd'er med gamle norske klassikere.

Etter å ha sett Fjols til fjells så vil vi ha mer. Tante Pose ligger klar med det er jo ikke helt samme sjangeren.

Jeg har lett etter "Den forsvundne pølsemaker", men klarer ikke å finne den.

Dette er jo kulturhistorie og en herlig avveksling. Mazungen elsker det hun med.

Noen andre forslag til Norske klassikere?
Hvor kan jeg finne "pølsemakeren"?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 08:38   #2
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gamle norske filmer

Hør med biblioteket om de har den.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 08:42   #3
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi har sett Norske Byggeklosser noen ganger. Gutta synes den er såå festlig og ler så tårene triller..

Gammel 21-05-12, 09:08   #4
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg husker at jeg likte "Støv på hjernen" som ungjente. Husker ikke nå hvordan den var, så ikke skyt meg om den er dårlig-hehe.

De gamle Olsenbandenfilmene er jo morsomme,

og så MÅ dere jo få med dere "Skulle det dukke opp flere lik, så er det bare å ringe"

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 09:40   #5
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Ni liv. Det er en veldig god film

Gammel 21-05-12, 10:19   #6
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg mener å huske at "Den forsvundne pølsemaker" ikke finnes på DVD, bare på VHS. Men du kan streame den på filmarkivet, http://www.filmarkivet.no/v1/film/de...?filmid=400165

Gammel 21-05-12, 10:27   #7
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Bussen med Leif Juster. Husker vi så den sikkert 14 ganger på barneskolen.
Den ligger på youtube i flere deler, men jeg er usikker på hvor lovlig det er da.

(Kilde: youtube.com)

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 10:39   #8
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Ah, nå skjønte jeg det med norske klassikere.
http://no.wikipedia.org/wiki/Norske_klassikere_(film)

Ugler i mosen er jo herlig, og sikkert noe for Mazungen. Kanskje også Støv på hjernern og Lån meg din kone?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 10:43   #9
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

"Mannen som ikke kunne le" er helt fantastisk!

Ellers elsket jeg "Aldri annet enn bråk" og "Bedre enn sitt rykte" da jeg var liten.

Gammel 27-05-12, 20:34   #10
Maz
Pauset

Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

I dag hadde Mazungen besøk og når det begynte å blåse ønsket de å se film. Hva så de? Jo Fjolls til fjells.

Ellers ligger Ugler i Mosen, Tante Pose og Sjøsprøyt klar.

Akkurat nå ser vi på Norske byggeklosser.

Gammel 27-05-12, 20:38   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker Lambertseter-filmene; Støv på hjernen, Sønner av Norge og Sønner av Norge kjøper bil.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 22:35   #12
Maz
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg liker Lambertseter-filmene; Støv på hjernen, Sønner av Norge og Sønner av Norge kjøper bil.

Jeg noterer så jeg vet hva jeg skal være ute etter. Norske Byggeklosser falt ikke i smak hos Mazungen, den er nok mere voksen. Men Ugler i mosen som jeg ikke har sett før (og kjøpte pga forslag i denne tråden) slo virkelig an.

Blir jo en historielekse dette.

Gammel 27-05-12, 22:50   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Norske byggeklosser liker ikke jeg heller. Jeg syns ikke Rolv Wesenlund er noe morsom.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 23:08   #14
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Helt enig.
Jeg liker veldig godt norske gamle filmer og har vel sett de fleste i serien Norske klassikere opptil flere ganger i jobbsammenheng.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:52.