|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Maling/dekkbeis/oljedekkbeis?Som Brumm sier så er det avhengig av uttrykket. Beis viser mye mer av treverket og strukturen enn dekkbeis, som (hence the name) dekker mer og ligner maling i større grad. Dekkbeis holder også lenger, så det kan gå langt flere år mellom hver gang du trenger å behandle treverket på nytt vs. beis. Maling dekker enda mer enn dekkbeis.
|
|
|
#2 |
|
--
|
Sv: Maling/dekkbeis/oljedekkbeis?
Jeg ønsker ikke maling, jeg liker å se treverket. Jeg ønsker vel egentlig dekkbeis, men har forstått at det finnes 2 typer. Vannbasert og oljebasert. Har lest en del om Drygolin oljedekkbeis (vanlig og extreme) og Butinox Futura dekkbeis som er vannbasert. Og det er så mye erfaringer ute og går. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Maling/dekkbeis/oljedekkbeis?
Høyden på huset og at vi stadig må finne frem beiskosten er grunnen til at vi angrer på at vi engang valgte å beise. Beis krever mye hyppigerere vedlikehold enn maling. Kommer også an på valg av farge. Om det er en mørk eller lys farge. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Maling/dekkbeis/oljedekkbeis?Nå ser jeg dere er anbefalt å ha dekkbeis på hovedbygget som er høyt. Det holder iallefall lengre enn vanlig beis. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|