|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
can-jur
|
![]() Sv: Folk som ikke liker dyr ...
Nei, den har jo strengt tatt ikke det.
![]() |
![]() |
#62 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Folk som ikke liker dyr ...Ja det er selvsagt meningsløst å være sint på flåtten. Det hjelper ingen. Likevel har jeg et intenst ønske om å kverke flest mulig flått fordi den er til pest og plage. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Folk som ikke liker dyr ...Jeg liker ikke hunder, og hater at de ekle hundene til broren min på død og liv skal slafse på meg. Ellers så liker jeg de aller fleste dyr. Jeg sier forresten ikke nåååååååååt når jeg ser babyer. Jeg er ikke så glad i de heller, bare egne, gode venniners eller nær familie. Sist redigert av Anne C : 23-05-12 kl 19:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
can-jur
|
![]() |
![]() |
#65 |
Leser
|
Det er vel ingen som alltid er oppmerksom på alt rundt en.
Det at man ikke plager dyr er jo et tegn på empati for dyrene. Og definitivt innenfor min "liker dyr"-klassifisering. Jeg synes også det er et tegn på empati å avlive dyr man har kjørt på.
I dette eksemplet kan man jo like gjerne si at de som steller jakthundene sine gjør det fordi de (hundene) gir status og/eller er til nytte på jakt. På samme måte som mange har flotte biler, dyre hus eller klær (for ikke å snakke om konebelter ...
![]() |
#67 |
Fola Blakken
|
Jeg er medskummel.
![]() |
![]() |
#68 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Folk som ikke liker dyr ...Jeg vil påstå at jeg liker dyr. Men jeg vil ikke hilse på din hund eller katt og det vil aldri bli klappet av meg. Aner ikke hvorfor, men jeg liker nå best mine egne dyr. Til en viss grad iallefall. Jeg har vært dyreelsker hele livet, men nå orker jeg ikke mer plikt, ansvar og møkk.... Jeg har tre ponnier utendørs, samt noen høner. Helt greit, men skal aldri mer ha dyr som må være innendørs. Kan gå med på en LITEN hund den dagen de to vi har blir borte (sikkert 5-10 år til). |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
maler
|
![]() Sv: Folk som ikke liker dyr ...Altså. Jeg liker dyr. Det er likevel ikke garantert at jeg blir tussete av en kattunge eller en valp hvis fokuset mitt er andre steder, det ligger ikke til meg. Babyer er samme greia forresten, jeg kan fint snakke med nybakte foreldre uten å dikke på babyen eller sikle etter å få holde. Jeg liker babyer likevel.
![]() |
#70 |
geskjeftig
|
Det tror jeg nok, absolutt.
![]() |
#71 |
|
Jeg kjenner jeg er mer skeptisk til sånne folk ja. De har vanskelig for å få mellommeneskelige relasjoner til å fungere og synes det er mye enklere å få kjærlighet og bekreftelse fra ukompliserte dyr, som ikke krever like mye. Så det å elske dyr er ikke synonymt med empati i mitt hode.
![]() |
#72 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Folk som ikke liker dyr ...Tja. Mange dyr er søte. Jeg drev med hest i mange år. Men jeg synes det er ekkelt å finne masse kattemøkk i blomsterbedene, jeg liker ikke at katter setter rumpa opp i fjeset mitt, og jeg synes det er vemmelig med hunder som sikler mye og som likevel skal innta sofaer og nesten slikke på kakefatet. (Her er det dog eier som svikter, jeg klandrer ikke hunden, men det hender jeg Tenker Mitt om dyrevenner som snakker om og skjemmer bort dyret langt mer enn noen gjør med barna sine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Folk som ikke liker dyr ...Blir iddiåt av babyer uansett art. Digger ikke bikkjer egentlig, kan godt be både to og firebeinte om å drite og dra innimellom, men er snill med ting som har puls og har det vanskelig( med unntak av hoggorm)
![]() |
#74 |
Tankefull
|
![]() Sv: Folk som ikke liker dyr ...Noen mennesker kan også være en pest og en plage.
![]() |
#75 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Folk som ikke liker dyr ...Jeg har massevis av empati for dyr. Jeg klarer ikke drepe en veps engang. Men jeg blir aldri sjarmert av dyr, verken små eller store. Det er det stor forskjell på.
![]() |
![]() |
#76 |
Leser
|
Nei, det har du selvfølgelig rett i.
Enig. Slike folk finnes også. Trist.
![]() |
#77 |
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Folk som ikke liker dyr ...Jeg blir kjempetussete av de fleste dyr - med unntak av mus, rotter, hamster og slike smågnagere - eller jeg synes ekorn er fine da... og pinnsvin.
![]() |
#78 |
One of These Days
|
![]() Sv: Folk som ikke liker dyr ...Jeg foretrekker ikke en mine om jeg går forbi en hundevalp med mindre ungene utbryter noe som gjør at jeg må reagere. Jeg synes dyr er forbundet med hår, støv, sikkel, lukt og generelt ekkelt og det gjelder husdyr. Ikke spesielt glad i edderkopper, snegler, maur og andre kryp heller. Er nok veldig skummel, jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Folk som ikke liker dyr ...Jeg reddet nettopp en møll fra druknedøden i plaskebassenget, og i går reddet jeg en flue fra å drukne i rødvinen. Jeg ville garantert prøvd å redde en hund også om jeg var nødt. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|