|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Amming av store barn
Tror du at dere ikke hadde klart å roe ned hvis ammingen av en eller annen grunn ikke fungerte? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
maler
|
Klart det har med vanen å gjøre og klart at barn som aldri har blitt ammet eller er avvent på et tidligere tidspunkt finner løsninger på dette behovet som jeg tror mange barn har. Men et barnehagebarn som er vant til å bruke puppen til dette formålet har nok lettere for å fortsette med det enn å finne en ny løsning, småbarn er ofte vanedyr. Og min erfaring er at når jeg kutter amminga får jeg ikke til dette på samme måte lenger uten at det er helkrise på noe vis.
|
|
|
#3 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Amming av store barnJeg er veldig enig med det Katta sier her. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
På vei
Sv: Amming av store barnDet handler rett og slett om at man gjennom ammingen dekker barnets behov på en veldig enkel måte, og gjerne flere behov samtidig. Og for et barn som er vant til å få bryst er det nok ingen ting som slår nærheten og kosen som brystet gir. Og dette regulerer barnet fint selv, når behovet for å få dekt behovene gjennin brystet avtar, trapper barnet selv ned. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilke behov er det du da mener?
|
|
|
#7 |
|
På vei
Nå er jeg av dem som mener at så små barn ikke selvavvenner. De avslutter ammingen fordi det er noe som har påvirket ammingen i negativ retning slik at ammingen opphøret. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
Ok, har du noe teori som støtter opp dette?
|
|
|
#9 |
|
|
Jeg har tenkt at jenta mi sluttet rett over året fordi hun elsket tutten sin og koste seg med den. Sønnen min, som aldri tok tutten, fikk den kosen da jeg ammet han. Jeg ser ikke at jeg har gjort noe ulikt i forhold til de to. I tillegg har jenta mi hatt evnen til å roe ned på egenhånd. Eldste har vært mer propell og da var ammingen noe som roet veldig og gav oss fine stunder sammen. Derfor tenker jeg at unger har ulike behov og ønsker når det kommer til amming. Men hadde datteren min nektet å ta puppen før hun rundet året hadde jeg jobbet med å få henne til å ta den.
|
|
|
#10 |
|
maler
|
Nei, treåringer som ikke ammes mangler på ingen måte noe essensielt, de blir ikke utrygge eller noe sånt, da tillegger man den ammingen litt mer betydning enn den fortjener synes jeg. Tryggheten blir ikke borte selv om de ikke får puppen, men jeg er ikke helt enig i at det bare er vanen som gir roen heller selv om det at det er en vane klart er noe av det. Det er ikke hva som helst som kan erstatte ammingen som vane her, men det kommer litt an på ungen. Toern min brukte for eksempel ikke puppen sånn, for han var det fang og smokk som hadde denne funksjonen. Puppen var bare mat og den var han ferdig med da han var året.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|