|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: "Utdanning skal lønne seg". Eller?
Forskjellen er vel at det offentlige og det private (den pengesterke industrien) sloss om de samme ingeniørene. I kampen om førskolelærerne konkurrere det offentlige i større grad med seg selv.
|
|
|
#2 |
|
Er frisk!
|
Det er sant. Men de konkurrerer jo med industrien om de flinke elevene når valget om utdanning skal tas. Jeg hadde 5,6 i snitt fra vdg og fikk høre at jeg var en idiot som valgte å bli lærer. Det var jeg kanskje også når man ser hvordan det gikk (utbrent som 33-åring).
|
|
|
|
#3 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Ja, og den kampen taper de jo ganske ofte. Det er ikke nok som utdanner seg til ingeniører.
|
|
|
#4 |
|
Er frisk!
|
Nei, både ingeniører, førskolelærere, sykepleiere og lærere er det mangel på. For å få nok av disse i framtida, trenger vi flere ungdommer som kommer seg gjennom skolen og faktisk blir i stand til å ta høyere utdanning. Og da trengs det skikkelige lærere for å hjelpe dem gjennom - faktisk.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|