|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
|
Sv: Spinoff: "Utdanning skal lønne seg". Eller?
Det var en interessant omskrivning for hva vi andre kaller lønnsforhandlinger. Ja, vi bortskjemte i det private næringsliv, så klart. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Noen bransjer egner seg bedre for individuell lønn enn andre. Jeg syns ikke den offentlige skolen er blant dem, men om noen kan overbevise meg om at det finnes gode kriterier som egner seg til bruk i skolen så er jeg åpen for å endre mening. Jeg har bare jobbet fem år i skolen, før det hadde jeg individuelt fastsatt lønn, men da var jobben også en helt annen. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Er frisk!
|
Sv: Spinoff: "Utdanning skal lønne seg". Eller?Jeg har vært tillitsvalgt og sittet i lokale forhandlinger i Oslo med rektor. Det var ikke spesielt hyggelig, og det var helt klart trynefaktor som var cluet. I tillegg fikk vi beskjed fra Utdanningsforbundet om at hvis vi brøt forhandlingene, var det nesten helt sikkert rektors liste som gikk gjennom. Hun startet forhandlingene med å si at X og Y uansett ikke skulle få noen tillegg (to av de mest erfarne lærerne på skolen som absolutt burde hatt), hvis vi krevde tillegg til dem kunne vi bare glemme resten av forhandlingene. Det var ingen objektive kriterier, kun "jeg synes at han eller hun gjør en god jobb eller jeg synes han eller hun gjør en dårlig jobb."
|
|
|
|
#4 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg jobbet også i Osloskolen da vi hadde lokale, individuelle tillegg. På min skole definerte ledelsen kompetansekriterier som skulle verdsettes. Det syntes jeg var en god ordning som fungerte motiverende både med tanke på rekruttering og intern kompetanseheving. Men det fordrer en profesjonelle skoleledelse, så klart. Det du beskriver har jo ingen positive effekter whatsoever.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|