Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Søppelmail fra min egen mail?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-12, 09:32   #1
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Søppelmail fra min egen mail?

I de siste dagene har jeg fått enormt mye søppelmail. Alle mailene kommer fra forkjellige xxxxx@broadpark.no adresser. Men det jeg synes er merkelig er at jeg får endel mailer som ser ut som de kommer fra min egen mailadresse. Hva gjør jeg med det? Vil det si at jeg selv sender ut spam til andre?

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 09:48   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Søppelmail fra min engen mail?

Du sender antagelig ganske mange tusen spammail per time, ja.
Prøv å bytte passord på mailkontoen din. Jeg hadde samme problem for noen måneder siden.

Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 10:04   #3
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Søppelmail fra min engen mail?

Ja, jeg regner med at jeg gjør det ja. Har skiftet passord nå.

Gammel 05-06-12, 10:37   #4
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Søppelmail fra min egen mail?

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Men det jeg synes er merkelig er at jeg får endel mailer som ser ut som de kommer fra min egen mailadresse.

Tipper elektronikken har kastet seg på streikebølgen og nekter å ta seg av søppelposten din.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 10:53   #5
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Tipper elektronikken har kastet seg på streikebølgen og nekter å ta seg av søppelposten din.

Bør jeg mekle med dem?

Gammel 05-06-12, 11:04   #6
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Jeg har også broadpark og mottar søppelmail fra min egen mail. Men jeg aner ikke hvor jeg bytter passord. Er det inne på nextgentel sine sider?

Gammel 05-06-12, 11:06   #7
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Standard

Jeg logget inn på mail.broadpark.no og byttet passord der inne.

Gammel 05-06-12, 11:21   #8
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Jeg ringte nextgentel og fikk ordnet det der.

Gammel 05-06-12, 19:34   #9
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Trenger ikke passordet for å sende e-post i andres e-post-adresser. Man kan i basis fylle ut hvilken e-post-adresse man vil i et e-post-program og sende mail fra den....

Gammel 05-06-12, 19:58   #10
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Trenger ikke passordet for å sende e-post i andres e-post-adresser. Man kan i basis fylle ut hvilken e-post-adresse man vil i et e-post-program og sende mail fra den....

Det vil si at jeg ikke kan gjøre noe med det?

Gammel 05-06-12, 20:43   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Det vil si at jeg ikke kan gjøre noe med det?

Sannsynligvis ikke. Vet ikke hvordan spamfilterfunksjonaliteten er for NGT sentralt, og da hvorvidt e-posten burde ha blitt filtrert ut pga. innhold eller e-post-server.

Slike spam-mail kan omså bli ha sendt via en bekjent som har deg i adresseboken og som har fått et virus e.l. som jobber med å spy ut spam til alle i adresseboken på pc-en.

Synes ellers at Gmail har et spam-filter som fungerer svært bra. Nå er det noen år siden jeg prøvde å bruke NGT-mailen, men den gang var det i hvert fall lite plass i mailboksen og ganske liten maksstørrelse på mail...

Gammel 08-06-12, 15:21   #12
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Standard

Jeg har ikke fått søppelmail etter jeg byttet passord.

Gammel 08-06-12, 19:41   #13
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I de siste dagene har jeg fått enormt mye søppelmail. Alle mailene kommer fra forkjellige xxxxx@broadpark.no adresser. Men det jeg synes er merkelig er at jeg får endel mailer som ser ut som de kommer fra min egen mailadresse. Hva gjør jeg med det? Vil det si at jeg selv sender ut spam til andre?

Trykk på reply, så ser du hvem som sender. Kan hende de har endret headeren så det skal se ut som at det kommer fra noe annet enn det gjør.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 11:33   #14
Chiffre
Profesjonelt paranoid

Chiffre sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Trykk på reply, så ser du hvem som sender.

Nei, da får du opp den adressen som er oppgitt som «sender» i meldingen, evt. «reply-to», hvis avsender har satt denne. Avsender kan sette innholdet i begge disse feltene til hva som helst, så de sier ingenting om hvor meldingen faktisk kommer fra. For å finne ut det, må du se nærmere på headerfeltene i meldingen, de som e-postleserne vanligvis ikke viser[1]. I Thunderbird bruker du «View»/«Message Source» (Ctrl-U); tilsvarende funksjon finnes også andre e-postlesere.

[1] OK, disse kan også fakes, men det er ikke så mange spammere som gidder å bruke ressurser på det.

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 12:12   #15
Slettet bruker
Passiv

Standard

Da jeg hadde dette fikk jeg leverandøren til å sjekke trafikken på serveren fra min konto. Samtlige spammail ble sendt fra min konto, ja. De lå ikke som sendt på min outlook, men ett eller annet gruff på maskinen min sto og pumpet ut Mail til alle mulige steder. Slo av maskinen så stoppet det tvert. (Han sto og fulgte med på serveren.)

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:06.