Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Forby rituell omskjæring av gutter?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-12, 19:45   #10
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forby rituell omskjæring av gutter?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det argumentet brukes vel om de fleste ting? Jeg har i allefall hørt det brukt om prostitusjon, tvangsekteskap og omskjæring av jenter. Jeg synes ikke det holder vann.

Jeg argumenterer ikke, jeg spør. Jeg er absolutt for forbud, men lurer på hvordan det bør innføres for å få best mulig effekt.

Av og til funker det å endre lovene først, og så endres holdningene etterpå. Jeg finner ikke linken igjen nå, men det en interessant artikkel i aftenposten om hvordan dette hadde skjedd i forhold til abort fra 70-tallet og fram til i dag.
Andre ganger er det mer effektivt å få folket på gli først, og bedrive holdningsskapende arbeid noen år. Røyk og alkohol er eksempler på dette. Alkoholforbudene på 20-tallet var ikke akkurat eksempler til etterfølgelse, mens røykeforbudet, som kom etter årevis med antirøykkampanjer, fungerer bra.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:07.