Sv: Har du tiltro til lokalpolitikere?
Men i samme innlegg om at man må engasjere seg står egentlig svaret for hvorfor jeg er så misfornøyd og ikke får til å bidra selv. I en pendlerkommune, som vår, med litt avstander, så formelig kryr det av +60 i lokalpolitikken. Ikke for at de ikke skal ha innpass, men de som har forståelse for, og kunne representert det jeg vil kalle folk i min egen situasjon har rett og slett ikke mulighet. Om man alt bruker et par timer pluss hver dag til og fra jobb, og har to eller tre barn, så er det rett og slett ikke tid igjen. Og da blir det nest beste en kan gjøre å lese seg opp og stemme frem de en har mest tro på. Men når resultatet er en gjeng med 70 åringer, som mener det går helt bra at en skole som er kondemnerbar om fire år brukes som den er, med argumenter som at "det gikk da helt bra med dem når de var små", og deres barn hadde jo gått der, og ingen av dem hadde klaget, så gir jeg litt opp. Skolen huser ganske nøyaktig dobbelt så mange barn som den er bygget for også, men det går jo fint så lenge man er litt kreativ!
|