Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?
Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.
Da jeg var 18 holdt jeg på med ting "hjemme" (les: i nærområdet og sammen med venner) , som jeg håper mine foreldre aldri får vite om. Jeg tror faktisk ikke det hadde blitt så mye verre med frie tøyler på ayia napa, eller ett annet partysted i syden. Denne debatten blir litt for meg som de diskusjonene der man ikke vil at kjæresten til barnet skal sove over, for "de kan jo finne på å ha sex". Det ungene gjør i syden kan de stort sett gjøre her hjemme også, akkurat som man kan ha sex på dagtid omtrent hvor som helst.
Vel, da har du ikke vært mye i syden eller? Farene er ganske anderledes. Sterkere alkohol (som til og med vi voksne kan reagerer på), anderledes kvinnesyn pga kulturforskjeller (mange steder), etc.
Jeg er ikke spesielt redd for at mine jenter skal ha sex. Men jeg er veldig redd for at de skal bli dritings pga kombinasjon sterk alkohol og varme, og kanskje bli utnyttet og i verste fall voldtatt. Jeg ser jo hvor pågående utenlandske gutter er mens jeg er sammen med jentene, tror ikke det blir mindre når jeg ikke er der.
|